3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen müssen, aber er dürfte damit nicht letzte bleiben, wenn man sich zum Beispiel CGI-Arbeiten wie Saya anschaut. Ich hätte an Fabres Stelle ja irgendein Symbol in die Bartstoppeln gebaut, oder 'nen fraktalen Haaransatz oder sowas. Aber gut, es soll ja auch seriöse Kunst sein, da macht man solchen Unsinn natürlich nicht. (via Prosthetic Knowledge)

On april 7th, 2017, I made a request of a french ID card. All the papers asked for the card were legal and authentic, the demand was accepted and I have now my new French ID card.

The photo I submitted for this request is actually a 3D model created on a computer, by means of several different software and techniques used for special effects in movies and in the video game industry. It is a digital image, where the body is absent, the result of an artificial process.

The image corresponds to the official demands for an ID: it is resembling, is recent, and answers all the criteria of framing, light, bottom and contrasts to be observed.

The document validating my french identity in the most official way thus presents today an image of me which is practically virtual, a version of video game, fiction.

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.

Perpetual Path

Perpetual Path, Kurzfilm von Maxim Zhestkov über „the dialogue and tension between nature and technology, sound and silence, organic and…

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…

Bass Box Bounce Machine

Schöne neue Spielerei von Dmitry Morozov, 'ne Installation aus Kupferrohren, in denen Kugeln rumrollen und auf 'nen Subwoofer rumdotzen. Sowas…

Predictive Policing for Banksters

Schönes Ding von Sam Lavigne, Predictive Policing für Wirtschaftskriminalität im Finanzsektor, 'ne Robocop-App für Bankster. White Collar Crime Risk Zones…