Algorithmic Shape Collages

Gepostet vor 6 Monaten, 8 Tagen in #Design #Tech #AlgoCulture #Collages

Share: Twitter Facebook Mail

Interessantes Paper der Uni Hong Kong über automatisierte Shape Collagen (mit geilem Titel auch): Pyramid of Arclength Descriptor for Generating Collage of Shapes. (via Eric Arnebäck)

Ich hab' solche Dinger früher ab und zu als Illu für die Magazin-Beilage der Zeitung gebaut, bei der ich damals arbeitete und manuell sind solche Collagen ein ziemlicher Aufwand (wenn man Abstände und Skalierung der einzelnen Formen halbwegs gleichförmig haben will). Demnächst dann per Script.

This paper tackles a challenging 2D collage generation problem, focusing on shapes: we aim to fill a given region by packing irregular and reasonably-sized shapes with minimized gaps and overlaps. To achieve this nontrivial problem, we first have to analyze the boundary of individual shapes and then couple the shapes with partially-matched boundary to reduce gaps and overlaps in the collages. Second, the search space in identifying a good coupling of shapes is highly enormous, since arranging a shape in a collage involves a position, an orientation, and a scale factor. Yet, this matching step needs to be performed for every single shape when we pack it into a collage.

Existing shape descriptors are simply infeasible for computation in a reasonable amount of time. To overcome this, we present a brand new, scale- and rotation-invariant 2D shape descriptor, namely pyramid of arclength descriptor (PAD). Its formulation is locally supported, scalable, and yet simple to construct and compute. These properties make PAD efficient for performing the partial-shape matching. Hence, we can prune away most search space with simple calculation, and efficiently identify candidate shapes. We evaluate our method using a large variety of shapes with different types and contours. Convincing collage results in terms of visual quality and time performance are obtained.

Algorithmic Image-Watermark Remover

Google hat ein neues Paper über die automatische Entfernung von Wasserzeichen in Pics, netterweise nennen sie das Paper „On the…

10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)); on a Commodore Pet

10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)); 20 GOTO 10 ist sowas wie ein Miniatur-Programm in Basic für Generative Graphics,…

Self-Driving Cars hacked with Love and Hate

Wissenschaftler der Uni Washington haben die Computer-Vision-Systeme von selbstfahrenden Autos gehackt – indem sie Love und Hate in colorierten Pixelfonts auf…

Bullshit-Collages made from failed Startup Pitches

Love these Bullshit-Collages made from Failed Startup-Slides by Jenny Odell plus some Failed Startup Poetry by Joe Veix: The Findings…

Cellular Automata Cube

Cubes.io: Conways Game of Life als 3D-Spielzeug mit Cubes und Spheres und Schnickschnack als Evolution-Nullpunkt, von wo aus die ganzen…

Neural Network-Faces synched to Music

„My first attempt to map a song made by @kamptweets onto GAN generated proto-faces.“ Bohemian Rhapsody next. The Three Nightingans.…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Synthesizing Obama from Audio

Im Mai bloggte ich über ein damals noch nicht veröffentlichtes Paper zur SigGraph2017, in dem sie eine Methode für generative…

Generative Pearls

Cool fractal and generative art by Julien Leonard. I dig his explanation from his about-page: „I create algorithms that connect…

Moarph

Mario Klingemann does some weird shit again with CycleGAN Feedback Loops (Neural Networks feeding their results back to each other).…

Floral Algorithm dreams of Dinosaurs

Chris Rodley (Twitter) hat seinen Styletransfer-Bot mit Blumen gefüttert und auf Dinosaurier angesetzt.