Artbot.Space: Twitter-Bot remixt Headlines über algorithmische Kunst

Gepostet vor 8 Monaten, 13 Tagen in #Design #AlgoCulture #Art #Bots

Share: Twitter Facebook Mail

unfoodtruckspecified unpsybchedldeepdramspecified

Maria Roszkowska and Nicolas Maigret haben eine Plattform für AI-generierte Konzeptkunst aufgesetzt. Auf Artbot.Space sammelt man die Ergebnisse des Predictive Art Bots auf Twitter und laden Künstler ein, diese Remixe in tatsächlichen Arbeiten umzusetzen, wofür sie Zuschuss-Gelder von der Transmediale Berlin und dem Digital Choc Festival in Tokyo klargemacht haben. Eine der ersten Manifestationen des AI-Art-Ansatzes, in dem die Maschine die „unendlichen Möglichkeiten“ konkretisiert und der Mensch diese kuratiert und im Meatspace umsetzt – „The next AIvant-garde will be sparked by a robot.“

unstrendtrend00pecified

Regine auf We Make Money Not Art: Predictive Art Bot. A call for artworks that interpret AI-generated concepts.

alforithmjunkartpicThe bot effortlessly predicts an infinite number of likely, possible, almost ­existent or even nonsensical proposals all of which are in line with the jargon currently in use. In this absurd manner, the Predictive Art Bot works towards the generation of an exhaustive series of all the possible automatic artistic responses and trends that may arise in the future. This algorithm’s constant production of “reflex art” that takes the form of simple utterances means that it, in turn, continually induces mental projections generated by this stimulus.

The twitter page is part of Predictive Art Bot, a project launched a few weeks ago by Maria Roszkowska and Nicolas Maigret. With this work, the duo is inviting other artists to collaborate with the bot, interpret some of the most puzzling/exciting/provocative tweets and turn them into real prototypes, drafts for impossible projects, live performances, failed experiments, etc. They have even managed to get grants from well-known media art festivals to finance and exhibit some of these experiments. No matter which shape they might eventually adopt….

Bislang für die Transmediale in Berlin kuratiert: AN ALGORITHMIC CHOREOGRAPHY FOR SONIFYING THE SIXTH EXTINCTION und A COLLECTIVE APP MAPPING THE OUTLINES OF TECHNO-CAPITALISM.

unspredicschemaapecified unspecifieddddron8 unthemparrrkspecified utreisterdogmanspecified

Algorithmic Image-Watermark Remover

Google hat ein neues Paper über die automatische Entfernung von Wasserzeichen in Pics, netterweise nennen sie das Paper „On the…

10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)); on a Commodore Pet

10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)); 20 GOTO 10 ist sowas wie ein Miniatur-Programm in Basic für Generative Graphics,…

Self-Driving Cars hacked with Love and Hate

Wissenschaftler der Uni Washington haben die Computer-Vision-Systeme von selbstfahrenden Autos gehackt – indem sie Love und Hate in colorierten Pixelfonts auf…

Shahak Shapira sprüht rassistische Tweets vor die deutsche Twitter-Zentrale

Letzte Woche sprühte „jemand“ rassistische Tweets vor die Twitter-Zentrale in Hamburg. Dieser jemand war Shahak „Yolocaust“ Shapira. Ich muss gestehen:…

Stats of Fucks to give on Twitter

Travis Hoppe („post-punk scientist; highly irrelevant“) analysiert das Wort „fuck“ auf Twitter. (via Reddit) Insgesamt findet sich „fuck“ mit einem…

Digital Skin

Emilio Vavarella: The Digital Skin Series, 2016. „Archival inkjet prints on metallic paper. 18 elements. X:150; Y:115 cm, each.“ Von…

Salvador Dalís Moustache totally still a Moustache

Nachdem sie Savador Dalís Leiche wegen eines Vaterschaftsstreits ausbuddeln mussten, stellten man fest, dass der Schnurri vom Dalí noch 1a…

Cellular Automata Cube

Cubes.io: Conways Game of Life als 3D-Spielzeug mit Cubes und Spheres und Schnickschnack als Evolution-Nullpunkt, von wo aus die ganzen…

Neural Network-Faces synched to Music

„My first attempt to map a song made by @kamptweets onto GAN generated proto-faces.“ Bohemian Rhapsody next. The Three Nightingans.…

Frankenstein vs Ingmar Bergman: Persona and the Monster

Fascinating (and awesome and gory) Movie-Mashup from Filmscalpel: „In 1816, Mary Wollstonecraft Shelley began writing what was to become her…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…