AI goes Star Craft

Gepostet vor 9 Monaten, 17 Tagen in #Games #Tech #AI #Google #StarCraft

Share: Twitter Facebook Mail

Google und Blizzard haben gestern auf der BlizzCon eine offizielle Coop angekündigt, die StarCraft (also wohl den Code und damit die Game Mechaniken) für AI-Wissenschaftler und speziell Machine Learning zugänglich zu machen. Zerg Rush!

Aus GoogleDeepMinds Blogpost dazu: DeepMind and Blizzard to release StarCraft II as an AI research environment.

StarCraft is an interesting testing environment for current AI research because it provides a useful bridge to the messiness of the real-world. The skills required for an agent to progress through the environment and play StarCraft well could ultimately transfer to real-world tasks. […] StarCraft’s high-dimensional action space is quite different from those previously investigated in reinforcement learning research; to execute something as simple as “expand your base to some location”, one must coordinate mouse clicks, camera, and available resources. This makes actions and planning hierarchical, which is a challenging aspect of Reinforcement Learning.

Vorgestern erst hatten Wissenschaftler in einem Paper TorchCraft vorgestellt, „a Library for Machine Learning Research on Real-Time Strategy Games“: AI boffins turn to StarCraft to train future neural networks TorchCraft to build machine-learning agents from cosmic battles.

DeepMind releases StarCraft AI

Google und Blizzard haben ihre StarCraft AI veröffentlicht: Testing our agents in games that are not specifically designed for AI…

Neural Network-Faces synched to Music

„My first attempt to map a song made by @kamptweets onto GAN generated proto-faces.“ Bohemian Rhapsody next. The Three Nightingans.…

AI-Animations with human Sounds

Google vor ein paar Tagen so: „Yay, wir haben hier 'ne neue AI-based Animation-Tech, hooray!“ (Paper) Hayayo Miyazaki über AI-based…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Synthesizing Obama from Audio

Im Mai bloggte ich über ein damals noch nicht veröffentlichtes Paper zur SigGraph2017, in dem sie eine Methode für generative…

Moarph

Mario Klingemann does some weird shit again with CycleGAN Feedback Loops (Neural Networks feeding their results back to each other).…

3D-Visualized Typography-Ideaspace

Ich habe schon einige AI-Visualisierungen von Fonts gesehen, also sortierte Abbildungen des visuellen Idea-Space der Zeichensätze (also genau wie Skateboards…

Neural Network sorts Vibrators

Sabrina Verhage trainierte ein Neural Network auf Vibratoren und sortierte sie dann nach visuellen Merkmalen wie Farbe, Form, Pimmelrealismus und…

Imaginary People

Mike Tyka bastelt fiktive Gesichter aus zweistufigen Neural Networks: Portraits of imaginary People. Das erste generiert die herkömmlichen Kunstfressen in…

Neural Network dreams your Flesh

Das holländische Radio NPO hat eine eigene Instanz von Christopher Hesses Pix2Pix auf 'nem Server installiert und dort kann man…

Exploring Idea-Space with algorithmic Ableton Novelty Search

In meinem Vortrag (u.a. dieses Wochenende in Offenbach auf dem Bended Realities Festival) rede ich viel über das, was ich…