Ran Zhengs synästhetische Soundfrequenz-Typographie

Gepostet vor 9 Monaten, 18 Tagen in #Design #DataVisualization #Sounds #Typography

Share: Twitter Facebook Mail

look

Ran Zhengs Abschlussarbeit LOOK/HEAR ist sowas wie ein dreidimensionales Typo-System, das sich aus Sound-Frequenzen entwickelt. Dazu hat sie Buchstaben auf ein zweidimensionales 15x15-Punkte-Grid gezeichnet und auf 9 Kanäle in den dreidimensionalen Raum verlängert, jeder der Kanäle steht für ein anderes Geräusch und durch Soundcollagierung und die unterschiedlichen Ausschläge auf den Punkten im Grid werden so Lettern erzeugt, ein synästhetischer Font. Beautiful stuff!

Hier zum interaktiv rumspielen: „LOOK/HEAR explores the relationship between scenes and soundscapes, looking and hearing. A system of aural and visual signals generates shifting typographic forms and triggers associations about people and environment.“

Im Typeroom erklärt sie ihre Arbeit: Ran Zheng wants us to feel, look and hear typography in miraculous ways:

lettersssI call architecture frozen music and I like to call type forms frozen sound. In order to built a connection between typeface and sound, I designed a complete visual system based on the sound data. You can see how different sounds manifest as dramatic shifts in shape which then change the appearance of the actual letter.

I created a 15 by 15 two-dimensional square grid and drew letters on the grid to create one single letter, and then used a 3D software to draw letters into a 3D space, repeating the letter into 9 layers, and then, I input the different 3D shapes to the letters into the grid. when the sound started, each point would affect the size and forms of the specific point on letters, and then, when the 9 layers of letters mixed together based on each sound, it would show different styles of the forms based on real time and situation.

In order to show how different the letters could be based on different situations, I chose 5 sound scenes from our familiar everyday life: a park, a street, a cafe, a subway and an office. And then selected the pair of word: “look and hear” to show the change of letters.

t0 t1 t01 t2 t3 t4

3D-Visualized Typography-Ideaspace

Ich habe schon einige AI-Visualisierungen von Fonts gesehen, also sortierte Abbildungen des visuellen Idea-Space der Zeichensätze (also genau wie Skateboards…

Map of Geocities: The Deleted City 3.0

Tolle Visualisierung der ollen Geocities-Websites auf einer Karte. Das Teil lädt bei mir grade eher langsam und dort wo offenbar…

Storytelling with Sound

„Cinematic sound isn't limited to explosions, musical cues, or the Wilhelm scream. Let's take a few minutes and explore a…

Podcasts: Sid Vicious, Baudrillards Simulacra, das Wörterbuch der Unruhe und das Märchen vom unglaublichen Super-Kim aus Pjöngjang

Jede Menge Podcasts und Hörspiele, die ich in den letzten Wochen gehört habe, unter anderem ein Hörspiel um einen mutierenden…

Typo Safari Berlin, Paris, Barcelona

Arte Creative hat schon seit einer Weile eine hübsche, achtteilige Minidoc-Serie über urbane Typographie am Start. Im Moment laden sie…

Satisfaction

I find this far funnier than I should (don't watch if you have obsessive-compulsive disorder). You absolute bastard of a…

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Zalgo Droplet

A Javascript-Droplet „to invoke the hive-mind representing chaos. Invoking the feeling of chaos. With out order. The Nezperdian hive-mind of…

Unicode (U+A66E): Singular-Use Multiocular-O-Symbol

Wieder was gelernt: Das Multiocular O (ꙮ, Unicode U+A66E) ist ein Symbol mit einer einzigen Verwendung, der Darstellung des „many-eyed…

Type-Specimen Tabloids

Love the Tabloid Newsprint Specimen by Commercial Type.

4chan doesn't know what a Semiotics is mmmkay 👌

4chan behauptet seit ein paar Tagen, das OK-Sign sei rein und ausschließlich auf seine „Okay“-Bedeutung fixiert und Symbole könnten keine…