Science of Freddie Mercurys Voice

Gepostet vor 7 Monaten, 18 Tagen in Misc Music Science Share: Twitter Facebook Mail

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Neue Studie im Journal of Logopedics, Phoniatrics & Vocology über die Uniqueness von Freddie Mercurys Stimme. Ergebnis: Freddie hatte keinen außergewöhnlichen Stimmumfang, sondern nutzte seinen Bariton in extremen Umfang, von Kopf- bis Bruststimme. Dazu haben sie einen Cover-Sänger mit einer Highspeed-Cam gefilmt und die Spektrogramme verglichen. Vom Musikexpress:

Herausgefunden haben sie dabei, dass bei Mercurys Stimme die sogenannten Untertöne aktiviert wurden, die eine Oktave unterhalb des eigentlichen Tones erklingen und durch Kehlgesang entstehen. Die Studie konnte auch beweisen, dass Mercurys Stimmbänder mit 7,04 Hz mehr Schwingungen pro Sekunde erzeugen konnte als gewöhnliche Stimmbänder, die normalerweise zwischen 5.4 Hertz und 6.9 Hertz […] vibrieren.

Außerdem: „His Voice sent shivers down my spine and somehow bodys were aching all the time“. Steht da drin. Ganz ganz ehrlich! I've got to go.

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Abstract:
Freddie Mercury was one of the twentieth century’s best-known singers of commercial contemporary music. This study presents an acoustical analysis of his voice production and singing style, based on perceptual and quantitative analysis of publicly available sound recordings.

Analysis of six interviews revealed a median speaking fundamental frequency of 117.3 Hz, which is typically found for a baritone voice. Analysis of voice tracks isolated from full band recordings suggested that the singing voice range was 37 semitones within the pitch range of F#2 (about 92.2 Hz) to G5 (about 784 Hz). Evidence for higher phonations up to a fundamental frequency of 1,347 Hz was not deemed reliable. Analysis of 240 sustained notes from 21 a-cappella recordings revealed a surprisingly high mean fundamental frequency modulation rate (vibrato) of 7.0 Hz, reaching the range of vocal tremor.

Quantitative analysis utilizing a newly introduced parameter to assess the regularity of vocal vibrato corroborated its perceptually irregular nature, suggesting that vibrato (ir)regularity is a distinctive feature of the singing voice. Imitation of subharmonic phonation samples by a professional rock singer, documented by endoscopic high-speed video at 4,132 frames per second, revealed a 3:1 frequency locked vibratory pattern of vocal folds and ventricular folds.

Take it away, Freddie:

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Tags: FreddieMercury Queen

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