Shakespearian Death Play

Die englische Theatertruppe Spymonkey führt ab Mai 2016 ein Stück auf, das ausschließlich aus den insgesamt 74 Toden aus den Werken Shakespeares besteht: The Complete Deaths:

There are 74 onstage deaths in the works of William Shakespeare - 75 if you count the black ill-favoured fly killed in Titus Andronicus. They range from the Roman suicides in Julius Caesar to the death fall of Prince Arthur in King John; from the carnage at the end of Hamlet to snakes in a basket in Antony & Cleopatra; from Pyramus and Thisbe to young Macduff. There are countless stabbings, plenty of severed heads, some poisonings, two mobbings and a smothering. Enorbarbus just sits in a ditch and dies from grief. And then there’s the pie that Titus serves the Queen of the Goths. Spymonkey will perform them all - sometimes lingeringly, sometimes messily, sometimes movingly, sometimes musically, always hysterically.

Irgendwo zwischen internetmemetischem Supercut und Remix-Kunst für die Generation ADHS. Die Kritiker sind jetzt schon, ähm, „begeistert“: „Tragedy has been spun into comedy in a show geared towards an audience raised on blockbusters, whose attention span is more inclined towards fight scenes and YouTube snippets than gnarly considerations of our existence. Shakespeare, we will doubtless be told, would approve.“ Frau Frances Wilson vergisst hierbei natürlich, dass es schonmal einen Shakespeare-Death-Supercut gab, der lief sogar im Kino. Theatre of Blood mit Herrn Vincent Price in der Hauptrolle war eine Satire auf den ebenfalls von Price gespielten The Abominable Dr. Phibes und beide gehören heute zu den anerkannten Klassikern des englischen Films.

Immerhin gibt's anlässlich des Shakespeare-Heckmecks eine nette Todesdatenvisualisierung vom Telegraph. Mein Favorite: „Throws oneself away“. Dicht gefolgt vom Max-und-Moritzschen „Baked into a Pie“ und dem Internet-Klassiker: „Ripped apart by Mob“.

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