Force Awakens-Trailers, quantified

Gepostet vor 1 Jahr, 2 Tagen in Misc Movies Share: Twitter Facebook Mail

Tolle Spielerei von Quartz, eine Analyse mit Interactive Wizardjizz zu jedem Shot aus den Star Wars-Trailern. (Noch 8 Tage bis Premiere. NOCH 8 TAGE!)

trail

To get a better sense of how Disney has built anticipation for this seventh installment of the Star Wars series, and just to geek out about the movie, we studied every shot from the dozen promotional spots. Our analysis reveals how the trailers frequently repeat scenes while parsing out bits of new material to generate attention. The cadence of fresh and reused clips has formed a brilliantly effective marketing campaign ahead of the film’s release. […]

Overall, 28% of screen time has been spent on shots that are totally black or title cards. Each trailer has featured at least one new scene, but newer trailers have been re-using more footage.[…]

We found that 502 individual clips have been featured, 114 of which were black or titles. The average length of a clip across all the trailers released so far was just 1.6 seconds, and only 1.5 seconds if you exclude all the black screens. (Some clips were so short you’d easily miss them if you blinked.) That’s faster than even Han Solo can do the Kessel Run.

Ich hab’ Teile der interaktiven Infografik dort mal in einem Bild zusammengeshoppt:

quant2

Also, related but unrelated: Fuck Clickbait-Media.

Tags: DataVisualization StarWars Statistics

exp

Experimental 3D-Pointclouds made from Sounds

Experimentelle Sound-Visualisierung von François Quévillon. Speziell die Point-Cloud des Straßenlärms am Ende finde ich großartig, erinnert mich daran, wie ich…

hope

Star Wars: Rogue One – Japanese Trailer

Here's hope: „We'll take the next chance. And the next. Until we win.“

wookie2

Happiness is a Warm Wookie-Sweater

Sweater-Reprint basierend auf diesem ollen Bild mit sensationellem Shirt auf einer Star Wars-Con aus den 80ern.

cumlrfqw8aabapx

Star Wars Rogue One – Neuer Trailer

Neuer Trailer zu Rogue One: „A Star Wars Story, in which Jyn Erso leads a group of unlikely heroes to…

inc1

3D-Städte aus lokalisierten Einkommens-Daten

Tolle Karten von Herwig Scherabon, Visualisierungen von Einkommensverteilungs-Daten erzeugen neue 3D-Städte der Ungleichheit und zeichnen dabei das vorhandene Straßensystem sowie…

dish0

Digital Gastronomy

Amit Zoran schlägt statt Roboter-Köchen einen digital-ganzheitlichen Ansatz bei der Essensgestaltung vor, indem bereits in Gebrauch befindliche Tools wie CNC-Fräsen,…

maxresdefault

Mr. Plinketts The Star Wars Awakens Review

Red Letter Medias Mr. Plinkett returns to take down Cinematic Universes and Force Awakens. (via Sascha)

look

Ran Zhengs synästhetische Soundfrequenz-Typographie

Ran Zhengs Abschlussarbeit LOOK/HEAR ist sowas wie ein dreidimensionales Typo-System, das sich aus Sound-Frequenzen entwickelt. Dazu hat sie Buchstaben auf…

mucka

Klassische Musik als Datenvisualisierungen

Hübsche Musikvisualisierung von Nicholas Rougeux, so'n bisschen wie das Browsertoy Music DNA, nur ohne Browsertoy und mit mehr Klassik-Crap. In…

starwars

ILM Star Wars: The Force Awakens FX-Reel

Hübsches FX-Reel von ILM zum siebten Star Wars: We are pleased to share a sample of the visual effects work…

clumsy-trooper

Michael „Clumsy Stormtrooper“ Leader R.I.P.

Michael „Clumsy Stormtrooper“ Leader, der sich den Kopf am Türrahmen des Todessterns stößt, ist gestorben. [Michael Leader] was […] the…