Nerdcore per Mail

RSS Feed About Archive NC-Sources Impressum Datenschutz

Force Awakens-Trailers, quantified

Gepostet vor 6 Monaten, 21 Tagen in Movies Und so. DataVisualization StarWars Statistics

Tolle Spielerei von Quartz, eine Analyse mit Interactive Wizardjizz zu jedem Shot aus den Star Wars-Trailern. (Noch 8 Tage bis Premiere. NOCH 8 TAGE!)

trail

To get a better sense of how Disney has built anticipation for this seventh installment of the Star Wars series, and just to geek out about the movie, we studied every shot from the dozen promotional spots. Our analysis reveals how the trailers frequently repeat scenes while parsing out bits of new material to generate attention. The cadence of fresh and reused clips has formed a brilliantly effective marketing campaign ahead of the film’s release. […]

Overall, 28% of screen time has been spent on shots that are totally black or title cards. Each trailer has featured at least one new scene, but newer trailers have been re-using more footage.[…]

We found that 502 individual clips have been featured, 114 of which were black or titles. The average length of a clip across all the trailers released so far was just 1.6 seconds, and only 1.5 seconds if you exclude all the black screens. (Some clips were so short you’d easily miss them if you blinked.) That’s faster than even Han Solo can do the Kessel Run.

Ich hab’ Teile der interaktiven Infografik dort mal in einem Bild zusammengeshoppt:

quant2

Also, related but unrelated: Fuck Clickbait-Media.

More: DataVisualization StarWars Statistics

Candace Payne, also known as Chewbacca Mom, streams a Facebook Live video with her custom Chewbacca Mom action figure during a meet and greet at Hasbro HQ in Pawtucket, R.I., Friday, June 17, 2016. Payne is known for her viral Facebook Live video post of herself wearing a Hasbro Chewbacca Electronic Mask. (Stew Milne/AP Images for Hasbro)

Chewbacca Mom Actionfigure

Star Wars Toys Deine Mudder. Und sie redet, hat 13 „Catchphrases“ am Start und sie lacht die ganze Zeit. The Horror The Horror. 😱 The…

drunk

Drunk Han Solo

„Friends don't let friends, etc., etc.“ (via Sascha)

Magic Leap does Augmented Reality-Star Wars

Magic Leap does Augmented Reality-Star Wars

Magic Leap, dieses angeblich so geheimnisvolle Augmented Reality-Dings, arbeitet mit Lucasfilm an Augmented Star Wars-Stuff. Wired hatte vor zwei Monaten eine Titelstory über Magic Leap…

dc1

Mehr Datanomnom: Data Cuisine Round 3

Seit zwei Jahren veranstalten die Menschen von Data Cuisine jede Menge lecker Workshops in Datenvisualisierungskochen, also die Visualisierung von [x] mit Nudeln und Hacksteak. (Vorher…

pine1

Urban Explorers „find“ Millennium Falcon

io9 schreiben, ein paar Urban Explorer seien über die Millennium Falcon „gestolpert“ und hätten das Set von Star Wars-Episode VIII „gefunden“. That's bullshit, ofcourse. As…

info1

Star Wars retold thru one giant Infographic

Star Wars in 157 Illus von Martin Panchaud, die aneinandergeflanscht eine einzige riesige, 123 Meter lange Infografik ergeben. Hier die Explosion des Todessterns:

remixxx

Everything is a Remix: The Force Awakens

Eins meiner Argumente für The Force Awakens als innovativen und wirklich guten Film ist sein remixender Selbstbezug, der vielleicht erste Film, der das Konzept „Mashup“…

darth

Darth by Darthwest

Hübsches Hitchcock/Star Wars-Mashup von Fabrice Mathieu. (via Maik) Mathieus FilmNoir-Kurzfilm aus Hitchcock-Cameos Master of Suspense hatte ich vor ein paar Monaten hier gebloggt.

Screen-Shot-2016-05-15-at-5.17.19-PM-640x632

Stats-Fun with ESC-BPM-Analysis and Economic Inequality

Lustige Scheinkorrelation von Ars Technica, die sich die BPM (Beats per Minute) der, ähm, Songs vom Eurovisiontrash-Contest angesehen und mit den Zahlen des Gini Index…

BB-8 XP

BB-8 XP

(via Sascha)

rel2

Scheinkorrelationen

Eine deutschsprachige Lokalisation der ollen Website Spurious Correlations, genau dasselbe Konzept, nur mit anderen Quellen und Statistiken. (via Andreas) In diesem Blog werden Statistiken aus…