Panoramic SuperMario on a 8-Projector-NES

Gepostet vor 1 Jahr, 7 Monaten in #Games #Misc #Tech #Panorama #Retrogames #Retrotech #SuperMario

Share: Twitter Facebook Mail

nes

Schickes Ding der Technischen Hochschule Zürich: Ein NES, das Sidescroller mit 8 Projektoren als Panorama an die Wände beamt. (via Ars Technica)

We propose a hardware and software system that transforms 8-bit side-scrolling console video games into immersive multiplayer experiences. We enhance a classic video game console with custom hardware that time-multiplexes eight gamepad inputs to automatically hand off control from one gamepad to the next. Because control transfers quickly, people at a large event can frequently step in and out of a game and naturally call to their peers to join any time a gamepad is vacant.

snes

Video from the game console is captured and processed by a vision algorithm that stitches it into a continuous, expanding panoramic texture, which is displayed in real time on a 360 degree projection system at a large event space. With this system, side-scrolling games unfold across the walls of the room to encircle a large party, giving the feeling that the entire party is taking place inside of the game's world. When such a display system is not available, we also provide a virtual reality recreation of the experience. We show results of our system for a number of classic console games tested at a large live event. Results indicate that our work provides a successful recipe to create immersive, multiplayer, interactive experiences that leverage the nostalgic appeal of 8-bit games.

Abandoned Popculture-Megastructures

Lovely renderings by Filip Hodas (Instagram, Behance, Prints at Society6). I especially dig the giant Pacman-Wrecking-Ball and the abandoned Bender-Head.

Wikipedia Text-Adventure

Toller Hack von Kevan Davis: Wikipedia als Text-Adventure. (via Waxy) Ich begann mein Abenteuer grade in Hell, Norway.

Hyperkin Ataribox

Hyperkin haben anscheinend ihre Flashbak-Atari-Konsolen neu aufgestellt und zeigten auf der E3 das HD-fähige RetroN77 vor. Aus Hyperkins E3-Listing: „The…

Charles Thacker R.I.P.

Charles Thacker, Chefdesigner des Xerox Alto und Erfinder des Ethernet, ist nach kurzer Krankheit verstorben. Thackers Alto ging 1976 als…

Map of Geocities: The Deleted City 3.0

Tolle Visualisierung der ollen Geocities-Websites auf einer Karte. Das Teil lädt bei mir grade eher langsam und dort wo offenbar…

360° Photogrammetry from abandoned Malls and Basel

„A 360° trip through photogrammed city pieces of Basel.“ „A three-dimensional photogrammetric amalgamation of abandoned shopping malls, digitally reconstructed from…

Ghosts'n'Goblins-Actionfigure

Das frustrierendste Game aller Zeiten jetzt endlich mit Actionfigur mit Fackeln zum Schmeißen und allerlei Schnickschnack. Gibt's unter anderem hier…

Monster 6502

Ein riesiger 6502 aka der Prozessor des Apple I, Atari 800 oder des Commodore VC-20. Seine Nachfolger steckten unter anderem…

C64 Directory-Graphics Competition

Die C64DB hält noch bis 31. März eine Competition für C64 Dir-Graphics ab. So die Hälfte der bislang eingereichten Einträge…

HTML-Marquee de Sade oder Die 120 Tage von MySpace

Marquis de Sades Die 120 Tage von Sodom komplett in <marquee>-HTML-Tags und GIFs aus der MySpace-Ära. Nach Steve Reich is…

Fotorealistische Pics aus der Gameboy-Camera

Roland Meertens generiert fotorealistische Farbbilder aus den Pics der Gameboy-Camera: Creating photorealistic images with neural networks and a Gameboy Camera.…