Hard Copy

Gepostet vor 1 Jahr, 7 Monaten in #Misc #3D-Printer #Art #Copyright #Glitchart

Share: Twitter Facebook Mail

Matthew Plummer-Fernandez zeigt vom 7. November bis 23. December seine erste Solo-Ausstellung Hard Copy in der NOME Gallery in Berlin. Copyright-Kunst aus mit sich selbst verschmelzenden Popkultur-Ikonen, deren 3D-Files gleichzeitig als Image-Datei exportiert und als Print veröffentlicht werden, womit sich die Grenzen zwischen Ausdruck und dem „Code“ eines Kultur-Bits verschieben und die Frage gestellt wird, an welcher Stelle das Urheberrecht anfängt. Schönes Ding, werde ich mir ansehen.

mickeyThe four sculptures are derived from 3D models of popular cartoon characters that the artist found online and remixed in order to obtain a new version of these pop icons: “Every Mickey”, “Merge Simpson”, “Gogogogogoku”, and “Spongebool” are new forms of the popular cartoon characters. As writer Joanne McNeil describes them: “every shape seems to be contorted just to the precipice of an unrecognizable state. Any additional pixelation or pinching would submit the forms into the multitudes of another person’s imagination.”

The prints are generated by converting the 3D model into an image file, a process which also serves to conceal the original source. The 3D model’s geometry is mapped onto a color range, resulting in a colorful flat surface that represents the 3D model. By creating different forms from the same code, Matthew Plummer-Fernandez questions the inner nature of an object, disputing the relationship between a genotype and a phenotype.

Matthew Plummer-Fernandez auf Nerdcore:
3D-scanned, 3D-printed Glitch-Mickey Mouse
Crypto-glitched Files for 3D-Printing copyrighted Models
3D-printed 3D-Scanning-Glitches

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

4D Monkey Dust

Henry Segerman erklärt vierdimensionale Affen und Stereoprojektion: Die 3D-Prints von Segerman habt ihr sicher schon irgendwo gesehen, er macht diese…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…

Pommesgabel™ 🤘

Kiss-Sänger Gene Simmons versucht grade, ein Trademark für die Pommesgabel anzumelden: „Kiss frontman Gene Simmons is awaiting the signal from…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Daddy Cthulhu Cumshot: Weird Algo-Poetry from repetitive Cut'n'Paste-Autocomplete

Das LanguageLog hat die „psychedellic“ AI-„Dreaming of“-Technik auf Google Translate angewandt und dort regelmäßige Sprach/Zeichen-Muster („Iä! Iä! Iä! Iä! Iä!…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…