How to screen a Movie for Refugees

Gepostet vor 1 Jahr, 9 Monaten in #Misc #Movies #Politics #Art #Refugees

Share: Twitter Facebook Mail

Wunderbare Aktion von Secret Cinema, ein sogenannter Secret Protest, ein Screening eines indischen Dreistundenfilms im französischen Flüchtlingslager Calais Jungle. Die haben dafür einfach ’ne aufblasbare Hüpfburg hingestellt, umgekippt und den Film draufprojiziert. Lebensnotwendige Hilfe ist das vielleicht nicht unbedingt – aber vielleicht ja doch.

Hintergründe gibt's im Interview mit Secret Cinema-Macher Fabien Riggall beim Guardian, Dougal Wilson hat das Screening besucht und schreibt auf Creative Review darüber: Secret Cinema’s ‘Secret Protest’ at the Calais Jungle camp:

We arrived at the sandy clearing where Secret Cinema’s vans had already arrived. A deflated, bouncy castle-like object lay on the ground. Small groups of intrigued camp inhabitants watched as the projection team began to pump air into the structure, and it mysteriously rose and started taking shape. […]

Despite its 187 minute running time in the chilly Calais night air, the assembled Sudanese, Afghans, Kuwaitis, Syrians and Eritreans hardly took their eyes off the screen. There were laughs at the goofy jokes, cheers at the triumphs, boos at the baddies, and some audience members even stood up to dance during the songs. I was suddenly aware that I could be in the classic scene in Preston Sturges’ Sullivan’s Travels, where, while incarcerated in a labour camp, Sullivan attends a showing of a Disney Pluto cartoon. Looking at the pure joy in the audience’s faces, Sullivan realises that comedy can do more good for the poor than his proposed social drama, O Brother, Where Art Thou?

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

Home: Holidays in Cambodia

Böser, zwingender Kurzfilm von Daniel Mulloy: In Home, „Thousands of men, women and children struggle to get into Europe as…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…

Bass Box Bounce Machine

Schöne neue Spielerei von Dmitry Morozov, 'ne Installation aus Kupferrohren, in denen Kugeln rumrollen und auf 'nen Subwoofer rumdotzen. Sowas…

Predictive Policing for Banksters

Schönes Ding von Sam Lavigne, Predictive Policing für Wirtschaftskriminalität im Finanzsektor, 'ne Robocop-App für Bankster. White Collar Crime Risk Zones…