Online-Mob-simulating, „angry“ Artificial Intelligence

13.05.2015 Misc Tech #AI #Trolls

Share: Twitter Facebook Mail

In Neuseeland entwickeln sie grade eine AI, die Shitstorms simulieren soll. Dazu packen sie ein paar Millionen „angry customer interactions“ in eine Datenbank und setzen dann Machine Learning dran. Ergebnis soll am Ende sowas wie eine Beratungs-Software für Unternehmen sein (gähn), ich verspreche mir allerdings auch ein Modell der Interaktionen und Dynamiken innerhalb eines Online-Mobs davon. Könnte möglicherweise wirklich spannende neue Erkenntnisse liefern, abwarten.

A New Zealand artificial intelligence company is building the angriest robot in the world in the hopes of helping companies to understand and placate angry customers. […]

Touchpoint’s robot won’t come close to experiencing bona fide rage. Instead, the machine will have hundreds of millions of angry customer interactions uploaded to its database and the robot will be programmed to mimic and repeat these conversations.

Telegraph: Artificial intelligence experts are building the world’s angriest robot (Danke Marco!)

Australien Business Review: Touchpoint using artificial intelligence to defuse anger