Attack on Ideas: Charlie Hebdo, Tag 2

charb-n-est-pas-pret-de-s-arreter-la

Ich werde hier heute wieder Links, Zitate und Meldungen zu den Entwicklungen in Frankreich sammeln. Für mich gibt es grade kein anderes Thema und ich nehme den Anschlag gestern als Grafiker, Typograph, Magazin-Macher, Print-Mensch, total eingerosteter Zeichner und nicht zuletzt Comic-Nerd persönlich. Von Titanic-Chefredakteur Tim Wolff, Hervorhebung von mir: Es lebe der Witz!

worryAls etwa gestern ca. 100 Journalisten Interviews und Statements von mir haben wollten, fielen immer wieder Wendungen wie „Wir wollten Sie nicht überfallen“ oder „Schießen Sie los“ – und was taten diese Leute, als Ihnen auffiel, was sie da gerade versehentlich, aus Routine gesagt hatten? Sie lachten. Nicht etwa, weil sie sich damit über die ermordeten Satiriker lustig machten, sondern weil ihre üblichen Phrasen auf einmal in einem anderen Kontext standen, eine Bedeutung bekamen, die sie nicht haben sollten. Dahinter steckt keine wertvolle Aussage, es nimmt schlicht für einen Moment dem Ernst die Macht.

Und das dürfte der Grund sein, weswegen Fanatiker, speziell religiöse, Komik verachten. Sie vertreten eine todernste, einzige ewige Wahrheit, und der Witz – egal wie klug oder lustig er im Einzelfalle sein mag – bedroht diese Wahrheit. Religion (und so manch andere Weltanschauung) ist Wahnsinn im Kleide der Rationalität, Satire und Komik Rationalität im Kleide des Wahnsinns. Das eine muß das andere mißverstehen. Deshalb werden Vertreter des heiligen Ernstes der Komik stets mit Zorn begegnen. Und es ist ihr gutes Recht. Solange sie dies mit denselben Waffen wie Satiriker tun: mit Wort und Bild. Und nicht mit Maschinenpistolen.

Seit gestern gilt mehr denn je: Es lebe der Witz. Der kluge. Der platte. Jeder, der genügend Menschen findet, die über ihn lachen. Und für alle, die ihn nicht mögen, sollte mehr denn je gelten: Ertragt ihn oder ignoriert ihn. Ihr werdet der Komik nicht Herr!

Meine Linksammlung von gestern findet Ihr hier, Updates wir sie reinkommen nach dem Klick in umgekehrt chronologischer Reihenfolge, Eilmeldungen zur Ergreifung der Bastarde immer ganz oben:

theraid

Eilmeldungen

17:24: „Police searching sheds and houses in Corcy“

Haaretz 14:41: „The two suspects in the shooting have barricaded themselves in a house in the town of Crépy-en-Valois, and are surrounded by special police units, Le Figaro and France 3 report.“

AFP 14:33: „Jihadist flags, Molotov cocktails found in car abandoned by Paris attackers: source“

spOnline 14:19: „Die beiden Verdächtigen sollen sich in einer Wohnung im Ort Crépy-en-Valois verschanzt haben, berichtet der Sender France 3 Picardie unter Berufung auf lokale Behörden. Polizeiwagen seien vor Ort.“

Le Monde 14:08: (Graphic, possibly NSFW) Le Monde has published disturbing images of Charlie Hebdo’s bloodstained offices.

AFP 14:04: „French special forces deploy in zone where Paris attack suspects spotted“

Slate 14:04: „The Koachi brothers stole food and gas from the station where they were seen north of Paris, the BBC reports. The men reportedly fired shots and were armed with Kalashnikov automatic rifles and rocket-propelled grenade launchers. They're said to have fled back in the direction of Paris in a gray Renault Clio.“

Guardian 14:03: „Classmates of an 18 year-old accused of being the getaway driver for Wednesday’s bloody attack on French magazine Charlie Hebdo have taken to twitter to defend him, saying he was in class when masked gunmen open fire“.

Guardian 12:16: „A petrol station where the suspects were reported to have been spotted in northern France has been sealed off, according to AFP’s François Becker.“

spOnline 11:48: „Die beiden mutmaßlichen Haupttäter des "Charlie-Hebdo"-Attentats sind laut Polizei gesichtet worden. Sie seien bewaffnet und im Département Aisne mit einem Auto unterwegs.“

Guardian 11:46: „There are unconfirmed reports that the suspects have been spotted in northern France.“

AFP 11:27: „Two armed suspects in Paris magazine shooting 'located' in north France: sources“


Liveticker: spOnline, Guardian, Süddeutsche

spOnline: Jüngster Verdächtiger stellt sich der Polizei, [Idiots sehen] sich durch Attentat bestätigt, Zwei Brüder unter Verdacht, [Asshole] fordert Referendum über Todesstrafe, Getötete "Charlie Hebdo"-Karikaturisten: Vier spitze Federn (Mein Tweet dazu: „Liebes @SPIEGELONLINE, es waren 5 Zeichner. Nicht 4.“ (Honoré fehlt, hier spOnlines Antwort: „Der Text ist ein bewusster Nachruf auf die vier bekanntesten Zeichner von "Charlie Hebdo", keine Nachricht. Daher fehlt Honoré.“), Anschläge auf Zeitungsredaktionen: "Wer bringt mir diesen Kopf?", Kommentar zum Terror in Paris: Anschlag auf uns alle, Wir alle sind Charlie

Mehrere Festnahmen nach Attentat in Paris: „Die Regierung in Frankreich hat verkündet, dass es Festnahmen nach dem tödlichen Anschlag auf die französische Satirezeitung "Charlie Hebdo" gegeben habe. […] "Le Monde" berichtet von sieben Personen, die in Gewahrsam seien. Es soll sich um Menschen aus dem Umfeld und vermutlich Angehörige der mutmaßlichen Täter des tödlichen Anschlags auf die französische Satirezeitung "Charlie Hebdo" handeln.“


Die Namen der 12 Todesopfer wurden veröffentlicht:

Charb – whose real name was Stephane Charbonnier, 47, artist and publisher of Charlie Hebdo.

Cabu – whose real name was Jean Cabut, 76, Charlie Hebdo’s lead cartoonist. Honoured with the Legion of Honour, France’s highest decoration, in 2005.

Georges Wolinski – Tuinisian born artist, 80. Had been drawing cartoons since the 1960s, and worked for Hara-Kiri, a satirical magazine considered a forerunner to Charlie Hebdo.

Tignous – whose real name was Bernard Verlhac, 57, was a member of a group of artists called ‘Cartoonists for Peace’.

Bernard Maris – known as ‘Uncle Bernard’, 68, was an economist and wrote a regular column for Charlie Hebdo.

Honore – Phillipe Honore, 73, cartoonist, who had worked for Charlie Hebdo since 1992. He was the artist who drew the last cartoon tweeted by the weekly only moments before the massacre. The cartoon shows the leader of the Islamic State and the Levant (ISIS), Abu Bakr al-Baghdadi, presenting his New Year message saying “and especially good health!”

Michel Renaud – a former journalist and political staffer who had founded a cultural festival. He was visiting the Charlie Hebdo offices from Clermont-Ferrard.

Mustapha Ourrad – a copy editor for Charlie Hebdo. Of Algerian descent.

Elsa Cayat – Charlie Hebdo analyst and columnist.

Frederic Boisseau – building maintenance worker.

Franck Brinsolaro – 49-year-old policeman appointed to head security detail for Charb. He was the father of a one-year-old daughter.

Merabet Ahmed – 42 and a French Muslim. A police officer and member of the 11th arrondissement brigade.


#jesuischarlie Paris by Night shines like a star #cityoflove

A photo posted by Slow Factory (@theslowfactory) on

150107_BB_Hebdo2006_350.jpg.CROP.original-originalSlate: Charlie Hebdo’s Most Controversial Religious Covers, Explained: „In 2006, the magazine featured Mohammed weeping with the headline “Mohammed Overwhelmed by Fundamentalism.” This was the cover of the issue that also featured reprinted cartoons from the Danish newspaper Jyllands-Posten that caricatured the prophet. Jacques Chirac, French president at the time, denounced the magazine and Muslim groups sued, but courts eventually ruled in Charlie Hebdo’s favor.“

AFP: „Paris newspaper Charlie Hebdo will come out next week, despite bloodbath“

Süddeutsche: Der Mann, dessen Bild um die Welt geht: „13 Buchstaben auf schwarzem Grund: Das Bild zum Hashtag #JeSuisCharlie ist zum Symbol der Solidarität mit dem Satiremagazin "Charlie Hebdo" geworden. Millionenfach im Netz geteilt, verwenden es unzählige Facebook- und Twitter-User als Profilbild. Wir sprachen mit dem Mann, der das Foto entworfen hat.“


Banksy, eh?


Schweigeminute in Paris:


Economist: Drawing Blood: „It seems that satire especially riles those most ripe for it. Those who murder in the name of God, or other high ideals, are monstrous, but also, somehow, ridiculous. In the gap between the true-believer's moralising self-righteousness and the vicious reality of what he defends there is a fog of delusion. The satirist minds that gap, despises the fog and shines a merciless hot light on the nonsense.“

Guardian: Paris attack suspect Chérif Kouachi had been jailed for terror offences: „A prime suspect in the attack on satirical magazine Charlie Hebdo had been imprisoned and held in a detention centre for offences connected with Islamist militancy.“

Süddeutsche: Europäische Partnerzeitungen erklären sich zum Anschlag auf "Charlie Hebdo": „Wir werden weiterhin informieren, recherchieren, interviewen, kommentieren, veröffentlichen und zeichnen. Dies tun wir zu jedem Thema, das uns zulässig erscheint - und in einem Geist der Offenheit, der intellektuellen Bereicherung und demokratischen Debatte.“

Slate: Louis C.K. Wrote “Charlie Hebdo” on His Shirt For His Madison Square Garden Show

Guardian: „A 2005 video has emerged of the suspect Cherif Kouachi amid suggestions of how he became radicalised.“

As a teenager Kouachi was often in trouble with the police for a number of crimes. The most serious of which saw him imprisoned for three years in May 2008 after his involvement in the establishment of a network to send would-be Jihadis to Iraq.

In May 2010, police arrested Kouachi, Djamel Beghat and a number of other associates on suspicion of terrorist activity. The prosecution emphasised that Beghat had played an influential role in the radicalisation of Kouachi, who was characterised as a “pupil” who had gravitated towards Beghat.


Titanic: „Einen Tag nach den Terroranschlägen von Paris zeigen sich auf den internationalen Wertpapiermärkten turbulente Entwicklungen. Während der Automobilhersteller Citroën heftige Kursverluste zu verzeichnen hatte, freuen sich die Unternehmen Faber-Castell, Edding, Pelikan und vor allem die französische BIC Group über starke Gewinne. Punktverlust zu beklagen hat indessen die Aktiengesellschaft "Billige antiislamische Meinungen Satireunkundiger" (BaMS). Börsenspekulanten beobachten außerdem den Versicherer ERGO, der nach den Charlie-Hebdo-Morden die kurze Stellungnahme veröffentlichte: "Um das klarzustellen: Wir werden unsere Berufshaftpflichtversicherung nicht auf Satiriker und Cartoonisten ausweiten!" Der Dollar, der Rubel und die erst kürzlich eingeführte, namenlose Goldwährung des Islamischen Staats verhalten sich derweil gelassen.“

spOnline: „In den sozialen Medien feiern radikale Muslime die Attentäter von Paris als Helden. "Möge Allah unsere französischen Brüder belohnen", schrieb ein Nutzer mit dem Namen "Abu Dujana" nach demAnschlag auf das Satiremagazin "Charlie Hebdo". In einem YouTube-Film waren außerdem Bilder von der Bluttat mit religiösen Sprechgesängen unterlegt.“

Guardian: We must not stop laughing at these murderous clowns

The death threats come with the territory. Since the advent of the internet, people around the world who are disgusted or enraged by my cartoons have been able to threaten to kill me via email. Over the years these have included Muslims, Zionists, Republican Americans, a few angry Chomskyians, Catholics, Russians, some Serbs, and, I imagine, a large number of teenage boys locked in their bedrooms “having a laugh”. Hitherto I’ve tended, in my turn, to laugh them off, joking that a death threat by email doesn’t count: it needs a letter sent to my home address containing one of my loved ones’ ears to be taken seriously.

However, after the murders of the Charlie Hebdo cartoonists Cabu, Wolinski, Tignous and the paper’s editor-in-chief Stéphane Charbonnier, who signed himself “Charb”, there’s a terrible temptation to stop laughing. Although that, I believe, would be a fundamental error.

Laughter, it needs to be shouted, is one of the things humans do best, mostly because it makes us feel better. I’ve been convinced for years that laughter is a hardwired evolutionary survival mechanism that helps humans navigate our way through life without going mad with existentialist terror. That’s why we laugh at all those terrifying things like death, sex, other people and the disgusting stuff that pours out of our bodies on a daily basis.


Tagespresse: „Jetzt ist es also auch in Österreich so weit: ein skurriles heimisches Satiremagazin sprach heute eine Drohung gegen islamistische Terroristen aus. Demnach müssten sie in naher Zukunft womöglich mit Vergeltungsschlägen für den gestrigen Angriff auf das französische Satiremagazin „Charlie Hebdo“ rechnen. Es werden im schlimmsten Fall bis zu null Opfer befürchtet.“

Wired: „Die nächste Ausgabe der Satirezeitung Charlie Hebdo kommt am Mittwoch und hat unter anderem Dank Google und Vertretern der französischen Presse eine Auflage von einer Million Exemplare.“

NYTimes: Survivors Retrace a Scene of Horror at Charlie Hebdo

Stéphane Charbonnier was perched, as was his habit every Wednesday morning, at a U-shaped wooden table on the second floor of his light-filled Parisian offices at the French satirical newspaper he headed, Charlie Hebdo, an array of papers spread before him.

It was around 11:30, and about a dozen journalists, including the paper’s top cartoonists, had joined him for their regular weekly meeting to pore over the articles that would appear in the next issue. Their day had already been productive: Less than two hours earlier, the editors published a tweet of their latest provocative cartoon, a sketch of Abu Bakr al-Baghdadi, the leader of the Islamic State, wishing his audience a Happy New Year, and “above all, good health!”

Unbeknown to them, a scene of terror was unfolding at their doorstep — one that would grip the world’s attention and set off new fears across Europe about a rising clash of civilizations, between radical Islamists and the West.

Cartoons.Arte: „A mapping of the freedom of expression of cartoonists worldwide.“

Jon Stewart: „There is no sense to be made of this“:

TAZ: „Titanic“-Chef über „Charlie-Hebdo“ – Im Tod den Humor nicht verlieren

Charlie Hebdo hat in den vergangenen Jahren immer wieder Mohammed-Karikaturen gedruckt. Den Anus des Propheten, Mohammed mit Bombe als Turban. Ist die Zeitung damit zu weit gegangen?
Nein, natürlich nicht. So etwas muss möglich sein, ohne dass man dafür erschossen wird. Ich will aber auch vorsichtig dabei sein, das rein als Sache des Islam zu deuten. Wenn Menschen mit Raketenwerfern in eine Redaktion eindringen und Menschen töten, ist das ein hochprofessioneller Vorgang, der nicht ohne politische Dimensionen vorstellbar ist.

Haaretz's cartoonist Amos Biderman is afraid after the attack on French satirical magazine Charlie Hebdo that killed 12.

Let’s not try to whitewash things. The bad guys have won — those guys from the Islamic Jihad, Al-Qaida, the Islamic State, whatever you want to call them. They’ve beaten us big time in the battle for freedom of expression.

All of Europe is shaking and so is America. Now there is no cartoonist or publisher who would dare start up with them. They’re all trembling in fear. Personally, I’ve felt threatened ever since the storm over the Danish cartoons depicting Mohammed in 2005. I don’t go near the subject. The ramifications are clear.


Bill Maher:

MAHER: This happens way too frequently. It's like Groundhog Day, except if the Groundhog kept getting his head cut off. And let's also give some credit to this newspaper. This was a satirical newspaper in Paris. These guys have the balls of the Eiffel Tower. Their balls were bigger than Gérard Depardieu, because they kept doing it.

KIMMEL:Their were firebombed, their offices were firebombed.

MAHER: Absolutely.

KIMMEL: They continued. The editor said he would rather die than change with his right to free speech.

MAHER: For the crime of being satirists, for the crime of drawing cartoons. This has to stop, and unfortunately, a lot of the liberals, who are my tribe, I am a proud liberal

KIMMEL: He's about to turn on you, so.

MAHER: No, I'm not turning on them, I'm asking them to turn toward the truth as I have been for quite a while. I'm the liberal in this debate. I'm for free speech. To be a liberal, you have to stand up for liberal principles. It's not my fault that the part of the world that is most against liberal principles is the Muslim part of the world.


Economist: The attack on Charlie Hebdo – Terror in Paris: „For all the grim, incessant warnings of terrorist threats, naturally the first reaction to this massacre, in France and elsewhere, was outrage. Yet the murders also demand a fuller response. The magazine was targeted because it cherished and promoted its right to offend: specifically to offend Muslims. That motive invokes two big themes. One is free speech, and whether it should have limits, self-imposed or otherwise. The answer to that is an emphatic no. The second is Muslim Europe—and whether episodes such as this are part of a civilisational struggle between Western democracies and extreme Islam, on a battlefield stretching continuously from Peshawar to Raqqa to the centre of Paris. Again, the answer is no.“

Telegraph: We think the Paris terrorists were offended by Charlie Hebdo's satire. What if we're wrong?

Here's a theory. Terrorists aren't offended by cartoons. Not even cartoons that satirise the Prophet Muhammad. They don't care about satire. For all I know they may not even care about the Prophet Muhammad.
Instead, they merely pretend to be offended by cartoons, in order to give themselves a pretext to commit murder. Murder so horrifying, on a pretext so unWestern, that non-Muslims – blinded by grief and rage – turn on Muslims. Blame them. Persecute them. Burn their book, attack their mosques, threaten them in the street, demand their expulsion from Western societies. Actions that, in turn, scare Western Muslims, isolate them, alienate them. And thus drive some of them to support – and even become – terrorists.
Result: terrorists swell their ranks for a civil war they long to provoke non-Muslims into starting.

spOnline: Deutsche Muslime planen Kundgebung gegen den Terror: „Muslimische Verbände in Deutschland haben die Bluttat von Paris aufs Schärfste verurteilt - sie planen jetzt eine Kundgebung gegen den Terror. In deutschen Moscheen soll an diesem Freitag in Predigten die Pressefreiheit gepriesen werden.“


Art Spiegelman on Democracy Now:

We continue our coverage of the Charlie Hebdo attack in Paris by looking at the magazine’s background and its controversial history of satire. We are joined by two guests: Art Spiegelman, the renowned American cartoonist, editor and comics advocate whose Pulitzer Prize-winning "Maus" is considered one of the most important graphic novels ever published and one of the most influential works on the Nazi Holocaust; and Tariq Ramadan, a professor of contemporary Islamic studies at Oxford University and one of Europe’s most prominent Muslim intellectuals.

Tagesspiegel: Satire in Frankreich – Gegen den Strich

Satire hat schon immer Protest provoziert – und den Ruf nach Bestrafung. In Frankreichs langer Tradition der gezeichneten Satire musste das schon der Humorist Honoré Daumier (1808-79) erfahren.

Er zeichnete König Louis Philippe 1831 als einen die Steuer seiner Untertanen verschlingenden Fleischberg und gab ihm den – damals aus Rabelais’ Dichtung wohlbekannten – Namen „Gargantua“. Skandal! Honoré Daumier wanderte für sechs Monate ins Gefängnis. In früheren Zeiten, etwa bei den derben Bildsatiren auf Katholiken und Protestanten während der Reformation, waren Zeichner und Drucker meist anonym geblieben , um politischer Verfolgung zu entgehen. Aber während der Französischen Revolution mussten Freigeister wie der Marquis de Sade um ihren Kopf fürchten.

Honoré hieß auch einer der fünf Zeichner, die das Pariser Attentat nicht überlebten, wie seine Kollegen Verhalc, Jean Cabut, Georges Wolinski und Chefredakteur Stéphane Charbonnier alias Charb.



Haaretz: Around the world, 'I Am Charlie' rallies back free speech: „Editors at newspapers around the world express support for victims of attack on Charlie Hebdo office by reprinting weekly's provocative covers.“

Funkhaus Europa: "Nicht nur ein Label - eine politische Botschaft": „Ein Hashtag ist zum Zeichen geworden. Nur ein paar Wörter als Zeichen für Trauer, Anteilnahme, Wut. Ein gutes Trauerventil oder bloß gewollter Netzaktivismus? Dirk von Gehlen erklärt, welche Funktion Soziale Medien beim globalen Trauerprozess haben können.“

HR2 Der Tag (MP3): Ausweitung der Kampfzone – Frankreich und der Anschlag: „Es ist die Zeit der Redaktionskonferenz, die Mitarbeiter des Pariser Satire-Magazins "Charlie Hebdo“ sitzen zusammen und diskutieren über die nächste Nummer. Nicht erst seit seinen provokanten Mohammed-Karikaturen ist "Charlie Hebdo“ auch über Frankreich hinaus bekannt als freches Organ, es spitzt die Dinge zu und bringt sie auf den Punkt. Grausam zeigt sich nun, wie gefährlich das ist: Ein Mordkommando stürmt die Redaktion, Schüsse töten einige Mitarbeiter. Erste Reaktion von Staatspräsident Hollande: Der Terroranschlag sei eine "außergewöhnlich barbarische Tat“. Und er erinnert an etliche vereitelte Attentatsversuche, die Frankreich in den vergangenen Wochen in Atem hielten. Was ist los in der Grande Nation, dem Mutterland der bürgerlichen Revolution? Wie sind die jüngsten Übergriffe gegen jüdische Bürger zu erklären? Ist der Judenhass - vor allem unter Migranten - ein strukturelles Übel? Warum sind die Banlieus der Großstädte immer noch geprägt von Verwahrlosung und Gewalt im Alltag? Ist es denkbar, dass Marine Le Pen und der Front National eine Mehrheit gewinnt, die vereint gegen den Islam und gegen Migranten hetzt? Wohin treibt die französische Gesellschaft?“

Telegraph: Cabu - obituary: Cabu was a cartoonist described by the film-maker Jean-Luc Godard as 'the best journalist in France’: „Jean Cabut, who has been killed in Paris aged 76, was better known as “Cabu”, a cartoonist who earned the wrath of Muslim fundamentalists with a depiction of the Prophet Mohammed, which became the subject of a court case in 2007; the film-maker Jean-Luc Godard one called him “the best journalist in France”.“

Reddit: Muslims of reddit, are you offended when someone draws a picture of Muhammad? Why or why not?

The prophet has often been depicted since his death in many cultures and works of art. Though it's never really been accepted to draw him or depict him, it's never really been that big of a deal... UNTIL a Saudi Arabians sect started pushing their interpretation and ideals about this matter (and many, many more).
Unfortuantely this Saudi Arabian sect (Salafist's or Wahhabi's) is deeply embedded within the Saudi royal family, who as we all know, are very, very rich. FOr the last 30-40 years, they started a campaign of funding foreign, non-salafi, mosques, schools and madrasa's with their own material, teaching their extremist beliefs and corrupting the more moderate, sensible islamic world out there.
To give you an example of why they are disliked and how extreme they are - they insist on destroying all the prophet's remaining artifacts, historic sites and any other physical evidence of his existance, bar the hadith and the qu'ran. They even want to excavate his grave, and relocate it to an anonymous location.

Lights out.

WASD goes International

Die WASD, das beste Gaming-Magazin Deutschlands, will mit seiner nächsten Ausgabe des Bookazines den englischsprachigen Markt erobern und soll in…

Project Subway NYC

Schicke 3D-Visualisierungen und „X-Ray Are Maps“ der New Yorker U-Bahn-Stationen von Candy Chan. Prints gibt's im Shop, leider alle mit…

Bullshit-Collages made from failed Startup Pitches

Love these Bullshit-Collages made from Failed Startup-Slides by Jenny Odell plus some Failed Startup Poetry by Joe Veix: The Findings…

Robert Kirkman kills The Walking Dead (the Comic)

Ich erinnere mich noch daran, dass Robert Kirkman mal gesagt hatte, er wolle die Walking Dead-Comics schreiben, bis er selbst…

Alex Ross does Universal Monsters

Comic-Cover-Legende Alex Ross zeichnet die Universal Monster. Limitierte Prints davon gibt's für zuviel Geld auf der ComicCon. ‘Classic Universal Monsters’…

Calibri FontGate: Font as evidence in political scandal

Die Tochter des pakistanischen Premierpräsidenten hat sich bei der Dokumentenfälschung von Papieren aus dem Jahr 2006 erwischen lassen, die ihren…

Kokain-Krümelmonster

Then this happened: Cookie Monster Was Stuffed With Cocaine. A Florida Keys man is facing a pair of felony narcotics…

Abandoned Popculture-Megastructures

Lovely renderings by Filip Hodas (Instagram, Behance, Prints at Society6). I especially dig the giant Pacman-Wrecking-Ball and the abandoned Bender-Head.

Generative Pearls

Cool fractal and generative art by Julien Leonard. I dig his explanation from his about-page: „I create algorithms that connect…

Awesome Iron Maiden-Prints

Nach der eher enttäuschenden Comic-Ankündigung haben sich Iron Maiden jetzt mit den ToyShirtPrint-Machern von Super 7 zusammengeschmissen und ein paar…

Iron Maiden Comics

Iron Maiden eine Eddie-Comicserie namens Iron Maiden: Legacy Of The Beast angekündigt. 5 Hefte sollen es insgesamt werden, in denen…