Facebook sez: Goodbye, Clickbait!

Facebook kickt Clickbait aus dem Newsfeed. Tschüss, Heftigworthynovafuckheads: „We’re making two updates, the first to reduce click-baiting headlines, and the second to help people see links shared on Facebook in the best format.“

Die Mechanik, mit der sie das machen, ist tatsächlich einigermaßen clever: Die messen die Zeit, die Menschen auf externen Seiten verbringen und schätzen daran, wie „wertvoll“ der Content dort ist. Das geht natürlich davon aus, dass die Leute FB als Feedreader nutzen und direkt wieder zurückkehren, aber im Jahr 2014 ist das für viele wohl mehr oder weniger Status Quo.

The News Feed algorithm now considers how long people spend reading the given content and the ratio of people clicking on the content compared to people discussing and sharing it with their friends. The company argues that if users click on an article, spend time reading it, and maybe even came back to interact with it on Facebook, they clicked through to something valuable, while if they came straight back to Facebook and didn’t engage with the story, they likely didn’t find something that they wanted.

The Next Web: Facebook cleans up News Feed by reducing click-bait headlines, links shared in captions and status updates (via /.)

Facebook Newsroom: News Feed FYI: Click-baiting