Big Bang Vinyl-Art

Gepostet vor 3 Jahren, 1 Monat in #Misc #Art #Vinyl

Share: Twitter Facebook Mail

Kevin Cooley und Phillip Andrew Lewis haben den Big Bang mit Vinyl nachgespielt. Die haben schwarze und weiße Blank-Vinyls bestellt, den Produktionsprozess als Audioaufnahme festgehalten, die Dinger an eine Wand geschmissen und den Krawall ebenfall aufgenommen, die Überbleibsel wieder zurück zum Presswerk geschippert und aus den Bruchstücken Platten gepresst, die die Aufnahme ihrer eigenen Entstehung enthalten. Das ganze nennt sich noch dazu My God, It’s Full of Stars nach Arthur C. Clarkes 2001. Nice!

The artists commissioned United Record Pressing in Nashville to make five hundred black and five hundred white vinyl records, all without sound grooves. At the factory, Cooley and Lewis oversaw the entire production process from raw material to finished product. The artists then filmed a performance during which volunteers hurled the blank disks against a gray gallery wall. The resulting broken vinyl fragments were returned to United and remade into a second generation record of coexisting black and white vinyl, each a unique blend of the original material. Etched on the new record are the sounds of its own formation and original ruin. At each stage in this process, Cooley and Lewis generated various other works, including photographs, photograms, videos, and sculptures approximating black holes, galaxies, meteorites, and other celestial entities.

Limited to an edition of one hundred, Harmony of the Spheres LP box set includes a unique, 180 gram audiophile phonograph and a signed and numbered liner note. Each box also contains a unique Vinyl Object photogram, created by arranging record fragments on analog photographic paper. The included catalog, Open Cluster, presents a taxonomy of each of these various, elemental shapes, inspired by scientific charts documenting Messier Objects – mysterious comet-like clusters in space.

KEVIN COOLEY and PHILLIP ANDREW LEWIS: My God, It’s Full of Stars (via Hyperallergic)

Digital Skin

Emilio Vavarella: The Digital Skin Series, 2016. „Archival inkjet prints on metallic paper. 18 elements. X:150; Y:115 cm, each.“ Von…

Salvador Dalís Moustache totally still a Moustache

Nachdem sie Savador Dalís Leiche wegen eines Vaterschaftsstreits ausbuddeln mussten, stellten man fest, dass der Schnurri vom Dalí noch 1a…

Frankenstein vs Ingmar Bergman: Persona and the Monster

Fascinating (and awesome and gory) Movie-Mashup from Filmscalpel: „In 1816, Mary Wollstonecraft Shelley began writing what was to become her…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.

Evil Dead 2 – Soundtrack on Oldsmobile Delta 88-Yellow-Vinyl

Der Evil Dead 2-Soundtrack in einer Colored-Vinyl-Edition von Waxworks, kommt in Ash Grey (natürlich) und in Oldsmobile Delta 88-Yellow (leider…

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…