Amazon launches futuristic Shopping Device

Amazon hat heute einen neuartigen Produkt-Scanner vorgestellt, der rund 100 Millionen Produkte, Musik, Filme und Serien erkennt und Listen davon beim Versandhausdingsbums anlegt. Telefonieren und Schnickschnack kann das auch, aber der Produktscanner ist der wahre Kern dieses Teils. So'n Ding taucht seit 20 Jahren in allen möglichen Zukunftsvorhersagen auf, jetzt ist es da, unter dem Decknamen „Mobile“ oder „Handy“ oder „Fucking Telephone“ oder halt „Fire Phone“.

Bezos ist damit seiner Konkurrenz – Händler von Allem, online wie offline – um Lichtjahre voraus, die technischen Specs sind Augenwischerei. Das ist ein Amazon-Einkaufswagen zum Online-Einkauf im Meatspace und ich freu' mich jetzt schon auf die Firephone-Verbotsschilder an Läden, in denen Kunden Zeugs scannen und dann bei Amazon bestellen. Brave New World!

Fire Phone almost identified household goods like a container of Nutella at near-instantaneous speeds. Firefly lets users easily keep track of anything and everything they've ever scanned and quickly buy those products from Amazon.com. And just like Shazam, the feature can also listen to music and TV shows playing around you and identify them — even down to individual episodes for TV content.

It can intelligently scan real-world items like signs and business cards for phone numbers and other useful information, all while ignoring irrelevant details. And Amazon is allowing third-party developers to tap into the service through an all-new SDK. For example, MyFitnessPal plans to provide nutritional data for food that Firefly recognizes, and Vino will identify and describe wine to help customers choose the right bottle. But make no mistake: Firefly is meant to be Amazon's ultimate tool for making you buy even more from its store.

The Verge: Amazon's Fire Phone recognizes everything around you with 'Firefly'