Insanely detailed Papercraft Boeing 777-300ER with moveable Parts

Luca Iaconi-Stewart baut seit fünf Jahren an einem Boeing 777-300ER aus Pappe (genauer: „manila folders“, handelsübliche Briefumschläge) und das dauert deshalb so lange, weil er dabei jedes erdenkliche Detail modelliert und – das ist jetzt der WTF-Part – alle Teile beweglich sind, von den Landeklappen über das einfahrbare Fahrwerk bis hin zum Triebwerk. Für die Sitze alleine brauchte er einen ganzen Sommer, für die Turbinen ein halbes Jahr. This is Madness!

 Youtube Direktplane, via io9

In seinem YT-Channel findet man jede Menge Videos der Einzelteile, hier das Flickr-Set mit Detailaufnahmen, Wired Design hat ein kurzes Portrait des Herrn:

Iaconi-Stewart devoted an entire summer just to the seats (20 minutes for an economy seat, four to six hours for business class, and eight hours for first class). Tweezers helped. He designed the engines in about a month and assembled them in four. The tail he rebuilt three times. When his classes at Vassar took up too much time—he actually stopped work on the 777 for two years because of college—Iaconi-Stewart dropped out. “I’m fortunate to have parents willing to give me a fair amount of latitude,” he says. They’re going to have to give a little more: When this project is finished, probably early this year, he might start building an even bigger model.

Wired: Here’s the World’s Best Paper Plane Maker
Youtube: Luca Iaconi-Stewart
Flickr: 1:60 model of an Air India Boeing 777-300ER made entirely from manila file folders