Adam Magyars time-hacked Photography

Gepostet vor 3 Jahren, 3 Monaten in #Design #Misc #Tech #Art #Photography

Share: Twitter Facebook Mail

 Vimeo Direktalexanderplatz

Großartiges Feature vom Matter Magazine auf Medium über den in Berlin lebenden Fotografen Adam Magyar und seine selbst zusammengehackte Kameratechnologie. Der Mann hat in der Vergangenheit vor allem mit SlitScan experimentiert und arbeitet derzeit mit einer HighSpeed-Kamera in der U-Bahn, oben das Video vom Berliner Alexanderplatz, in seinem Vimeo-Channel gibt es noch zwei Clips aus New York und Tokyo. Unbedingt die Arbeiten auf seiner Website ansehen und dort die About-This-Project-Videos. Groß!

Magyar extracts drama from an infinitesimal flash of time. “I want to capture something that happens in milliseconds, something that you don’t even realize took place,” he told me. “I’m extending the moments—the present, the now—because as humans we live only in the past and the future. But the only existence we have is now, and that is something that we don’t even consider.”

The breathtaking clarity of the Stainless videos is also the result of the most challenging software code he has ever had to write. In his experiments with industrial cameras, Magyar found that the image quality was ideal for measuring speed, distance, and volume, but not entirely suitable for the demands of an artist. He wrote complex programs to improve the quality of images shot in conditions of low lighting and poor contrast. Another problem was image noise—columns, rows, lines, and other random distortions, a typical issue with high-sensitivity digital sensors. He spent nearly two years, on and off, developing noise-reduction software, solving one problem only to confront a new one. “The engineers don’t have to deal with this, but I do. I cannot sleep. I’m working on this for months, and I don’t stop. You find a new problem, and you have to find a solution.”

Einstein’s Camera – How one renegade photographer is hacking the concept of time (via /.)

Kreuzberg 73

Großartiges Flickr-Set voller Bilder aus Kreuzberg 1973-79 von Steffen Osterkamp. Tristesse, Trümmer und jede Menge Kids. (via Johnny)

DIY-Action-Figures on Hustler-Magazines

Tolle neue Custom-Toy-Serie von Sucklord aus Brooklyn, Actionfiguren auf Hustlers, Playboys und whatnot: „SUCPANELZ: Sex and Drugs – Found Action…

Photos from the Body Farm

Großartige, teilweise sehr verstörende Bilder von Robert Shults von einer Body Farm in Texas, dem größten Outdoor-Verwesungs-Labor der Welt. Die…

The Internet Warriors

Sehr interessante Mini-Doku von Kyrre Lien, der drei Jahre lang Hater aus Comment-Sections zuhause besucht, befragt und fotografiert hat. Das…

Electronic Music generated with Blood

Hübsche Installation von Dmitry Morozov, der einen Synth und den algorithmischen Klangerzeuger darin mit Batterien betreibt, die mit seinem eigenen…

Cluster

Cool Light/Sound-Installation by Playmodes „that explores relationships between space, time and perception.“ It's actually just a bunch of LED-Tubes synched…

Banksys Bethlehem Barrier Wall Hotel

Banksy hat ein Hotel in Betlehem eröffnet mit weitläufigem Blick auf die Israeli West Bank Barrier. Ich mag den kaputten…

Peter Burrs Descent: A Noise-Triumph of Death

Großartige experimentelle Animation von Peter Burr (vorher auf NC: Debate, glitched und T̲̘̜͎͇̲̪͐ͧͭ̎̃̓ḧ̵́̊e̩̲̞̼̹̜̠̎ M̞̖͈̮̻ͦ̔̉̀̔͋̀͡e̎͒s̙̠̅̿̅ͯ̃ͭ̅s̖̻̥͖̱), die als Executable File (.exe) auf'm…

Alaskas Tracy Arm Fjord in Infarot

Bradley „Gmunk“ Munkowitz (legendärer Motion- und Interface-Designer für unter anderem Tron Legacy) ist im vergangenen Jahr die amerikanische Westküste auf…

Cybernetic Serendipity 1968

Nice Walkthrough for the 1968 Cybernetic Serendipity-Exhibition at the Institute of Contemporary Arts in London. Some cool, early, experimental Machine-Typography…

RechtsLinks 9.2.2017: Die Lust an der Angst, Nine Characteristics of political Narrative and the Aesthetics of Fascism

Nils Markwardt über eins der Dilemma moderner Outrage-Culture: Zeit.de: Die Lust an der Angst: Wenn Talkshows Gäste wie Björn Höcke…