The Origins of Monsters

Gepostet vor 3 Jahren, 5 Monaten in #Misc #Books #History #Monster #Mythology #Psychology

Share: Twitter Facebook Mail

Last Minute-Buchkauf für die Feiertage: David Wengrows The Origins of Monsters: Image and Cognition in the First Age of Mechanical Reproduction (via Beta Knowledge) untersucht die Entstehung von Bildnissen des Übernatürlichen und Monstern im Zusammenhang mit den ersten großen Siedlungen und Städten und wie die gleichzeitig entstandenen ersten antiken Zivilisationen strukturell dazu beigetragen haben. Klingt äußerst spannend! Das Buch erscheint im Print am 30. Dezember, die Kindle-Version gibt's allerdings aus irgendeinem Grund jetzt schon.

It has often been claimed that "monsters"--supernatural creatures with bodies composed from multiple species--play a significant part in the thought and imagery of all people from all times. The Origins of Monsters advances an alternative view. Composite figurations are intriguingly rare and isolated in the art of the prehistoric era. Instead it was with the rise of cities, elites, and cosmopolitan trade networks that "monsters" became widespread features of visual production in the ancient world. Showing how these fantastic images originated and how they were transmitted, David Wengrow identifies patterns in the records of human image-making and embarks on a search for connections between mind and culture.

Wengrow asks: Can cognitive science explain the potency of such images? Does evolutionary psychology hold a key to understanding the transmission of symbols? How is our making and perception of images influenced by institutions and technologies? Wengrow considers the work of art in the first age of mechanical reproduction, which he locates in the Middle East, where urban life began. Comparing the development and spread of fantastic imagery across a range of prehistoric and ancient societies, including Mesopotamia, Egypt, Greece, and China, he explores how the visual imagination has been shaped by a complex mixture of historical and universal factors.

Examining the reasons behind the dissemination of monstrous imagery in ancient states and empires, The Origins of Monsters sheds light on the relationship between culture and cognition.

Amazon-Partnerlink:The Origins of Monsters: Image and Cognition in the First Age of Mechanical Reproduction (The Rostovtzeff Lectures) (Kindle Version)

Frankenstein Annotated

Ich beschäftige mich am Rande meiner Arbeit mit Outrage-Memetik und diesem DasGeileNeueInternet auch mit Horrorfilmen und den „Horrors of Philosophy“,…

White Stripes' We're Going To Be Friends turned into Kids Book

Jack White hat einen der wunderbarsten White Stripes-Songs in ein Buch für Kids verwurschtelt: We're Going To Be Friends – The…

History of the entire world, I guess

Bill Wurtz, „History of the entire world, I guess“. (via Waxy)

Creatives see different

Wissenschaftler haben zum erstenmal gemessen, dass kreative Menschen (die vor allem das Persönlichkeitsmerkmal Openness aufweisen) „physisch anders“ sehen, als der…

1 plus 3 is TACOS!

I'm not the biggest Fan of The Oatmeal, but this is good: Believe.

Kill All Normies!

Kommendes Buch von Angela Nagle beim Zero Books-Verlag aus England, eine umfassende Betrachtung der „Online culture wars from 4chan and…

Eat more Psillos!

Vor zwei Jahren hatte man festgestellt, dass Psillos (Magic Mushrooms) dieselben Hirnregionen aktiviert, die auch für Träume zuständig sind, und…

William „Anarchist Cookbook“ Powell, R.I.P.

William Powell, Autor des berühmt-berüchtigten Anarchist Cookbook, ist im Alter von 66 Jahren gestorben. Der Mann hatte das Buch ursprünglich…

Outrage is Guilt

Hochinteressantes Paper über Empörung und Schuld mit Implikationen für Callout-Culture, Virtue Signaling und Outrage-Memetik. Psychologen haben anhand der Beispiele „Sweatshop“…

Fairy Tale Architecture

Blank Space hatten vor drei Jahren zum ersten mal zu einem Architektur-Wettbewerb basierend auf Märchen und Sagen aufgerufen, seit damals…

Chart of human Motive

Schöner Graph aus einem neuen Paper, das eine vollständige Klassifikation aller menschlichen Motivationen vorlegt. Ich bin sowas von Y4 (Avoidance…