Giant Miniature Post-Riot-London

Gepostet vor 3 Jahren, 10 Monaten in #Design #Misc #Politics #Art #Miniature #Protest #Sculptures

Share: Twitter Facebook Mail

Über James Caughtys Riots in a Jar hatte ich vor zwei Jahren gebloggt, jetzt hat er eine neue Ausstellung am Start: The Aftermath Dislocation Principle. Dafür hat er ein riesiges Miniatur Post-Riot-London auf rund 2,5 Quadratkilometer aufgebaut, indem entweder bereits alle festgenommen wurden oder sich verstecken und lediglich die Polizei und eine verwüstete Stadt übrig sind. Toll!

Enter a miniaturized, post-apocalyptic world: frozen in time, diminished destroyed, burned, looted, abandoned, derelict, devoid of people, of all life, apart from a swell of police.

This is The Aftermath Dislocation Principle Part I, a vast 448 sq ft, 1:87 scale model (approx 1 square mile) detailing the desolate charred aftermath of what appears to have been a crazed and devastating mass riot. The rioters are no-where to be seen - maybe they've been rounded up already, maybe they are in hiding - the only visible populace are the 5,000 or so police at the scene and they appear bewildered, perplexed to the extreme. They're there with the vans, the weapons, the armour, all the paraphernalia of control and quell. But watch them peer nervously over the edge of ripped up motorways, or chunks of torn-up land mass. Regard their poses of confusion and subjugation. Stranded now, without anyone left to control, bully, kettle or arrest, they are faced with the realisation that the devastated riot zone they've secured, is the end of the world: not nigh, but now. They are adrift in a dislocated and terrifying reality, reduced to being mere spectacles of post-dystopian imaginings for an alarmist culture.

James Cauty THE AFTERMATH DISLOCATION PRINCIPLE

Vorher auf Nerdcore:
Riots in a Jar

Glas Drip Bowls

Beautiful Glas Drip Bowls by Daniela Forti.

Digital Skin

Emilio Vavarella: The Digital Skin Series, 2016. „Archival inkjet prints on metallic paper. 18 elements. X:150; Y:115 cm, each.“ Von…

Salvador Dalís Moustache totally still a Moustache

Nachdem sie Savador Dalís Leiche wegen eines Vaterschaftsstreits ausbuddeln mussten, stellten man fest, dass der Schnurri vom Dalí noch 1a…

Frankenstein vs Ingmar Bergman: Persona and the Monster

Fascinating (and awesome and gory) Movie-Mashup from Filmscalpel: „In 1816, Mary Wollstonecraft Shelley began writing what was to become her…

The G20-Riots Bike-Guy

Saw this dude in a tweet during the G20-Riots and thought „cool guy“, his story is even better: 60 year…

Podcasts: Die Grenze des Sagbaren, Riot-Selfies, das Zeitalter des Zorns und der Summer of Love

Podcasts und Hörspiele, die ich in den letzten Wochen weggehört habe, unter anderem mit 'ner kurzen Kritik von Pankaj Mishras…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Beethoven Riots

N24 ließ gestern die Hamburg Riots im Splitscreen laufen mit der Beethoven-Performance in der Elbphilharmonie vor den G20-Staatschefs. Der gute…

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…