Angry Birds All Levels, painted with Fingerprints

Gepostet vor 4 Jahren, 7 Monaten in #Design #Games #Misc #Tech #Art #EvanRoth

Share: Twitter Facebook Mail

Evan Roth hat Pauspapier über sein iPhone geklebt, sich die Finger geschwärzt und alle Levels von Angry Birds durchgezockt. Ist Teil seiner größeren Serie namens „Multi-Touch Paintings“, die ich selbst nicht für seine allerspannendste Arbeit halte, aber immer noch interessant genug. Und wie ich Mr. Bad Ass Mother Fucker kenne, bastelt er aus der ganzen Untersuchung noch was größeres, siehe auch die Graffiti Markup Language, einer tatsächlichen Auszeichnungssprache, die aus einer Untersuchung der Tags von New York und Paris hervorgingen. Irgend sowas wird das hier auch, ich bin gespannt.

[Angry Birds All Levels] comments on the rise of casual gaming, identity and our relationship with mobile devices. Consisting of 300 sheets of tracing paper and black ink, it's a visualization of every finger swipe needed to complete the popular mobile game of the same name. The gestures exist on a sheet of paper that's the same size as the iPhone on which it was originally created. Angry Birds is part of a larger series that Roth has been working on over the last year called Multi-Touch Paintings. These compositions are created by performing simple routine tasks on multi-touch handheld computing devices [ranging from unlocking the device to checking Twitter] with inked fingers.

The series is a comment on computing and identity, but also creates an archive of this moment in history where we have started to manipulate pixels directly through gestures that we were unfamiliar with just over 5 years ago. In the end, the viewer is presented with a black and white representation of the gestures that have been prescribed to us in the form of user interaction design.

Angry Birds All Levels

Frankenstein vs Ingmar Bergman: Persona and the Monster

Fascinating (and awesome and gory) Movie-Mashup from Filmscalpel: „In 1816, Mary Wollstonecraft Shelley began writing what was to become her…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…

Bass Box Bounce Machine

Schöne neue Spielerei von Dmitry Morozov, 'ne Installation aus Kupferrohren, in denen Kugeln rumrollen und auf 'nen Subwoofer rumdotzen. Sowas…