Michaelangelos Pietà with Death, Brains and Butterflies

Gepostet vor 4 Jahren, 9 Monaten in #Design #Art #Sculptures

Share: Twitter Facebook Mail

Schicke Neuinterpretation von Michaelangelos Pietà, „in der bildenden Kunst die Darstellung Marias als Mater Dolorosa [schmerzensreiche Mutter] mit dem Leichnam des vom Kreuz abgenommenen Jesus Christus“. Maria als Tod, Jesus als Banker mit einem Hirn in der Hand und Schmetterlinge drumherum. Die Marmorstatue von Jan Fabre wird flankiert von vier Marmorgehirnen und Kreuzen und in die Motive kann man wahrscheinlich tausend Sachen hineininterpretieren, meine Lesart wäre irgendwas mit Rationalismus- und Kapitalismuskritik. Tatsächlich ist der „Banker“ Jan Fabre selbst und die „offizielle“ Interpretation der Arbeit wäre wohl das hier:

‘Pietà I-IV’ are large brain sculptures that figure as a base-world-cosmos for a range of naturalist and Christian symbolic systems. In the manner of mile poles or stations of the cross, the four brain-sculptures compel viewers along the path to the exhibition’s apotheosis: the ‘Merciful Dream (Pietà V)’. In this impressive piece, a challenging interpretation of Michelangelo’s iconic work, Fabre puts himself in the place of the Christ figure, and replaces Mary’s face with a skull. The four brain sculptures and the reinterpretation of Michelangelo’s ‘Piëta’ are rendered in white Carrara marble and placed in geometrical orientation on a platform covered in 24-carat gold leaf. Hung around them are the ‘Cocon I-X’ amulets, covered in shiny green jewel beetle shields.

Through PIETAS, Jan Fabre gives poetic shape to his deeply personal inner world. The pure language of the shapes in the installation recall the utopian self-consciousness of the Renaissance. Baroque and symbolic details obscure a complex mythology, while countless insects and plants suggest ties to mother nature and her cycles of growth and decay. References to art history and to the artist’s own work add additional dimensions to the sculptures.

Amazing Reinterpretation of a Michelangelo's Pietà

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…

Bass Box Bounce Machine

Schöne neue Spielerei von Dmitry Morozov, 'ne Installation aus Kupferrohren, in denen Kugeln rumrollen und auf 'nen Subwoofer rumdotzen. Sowas…

Predictive Policing for Banksters

Schönes Ding von Sam Lavigne, Predictive Policing für Wirtschaftskriminalität im Finanzsektor, 'ne Robocop-App für Bankster. White Collar Crime Risk Zones…

DIY-Action-Figures on Hustler-Magazines

Tolle neue Custom-Toy-Serie von Sucklord aus Brooklyn, Actionfiguren auf Hustlers, Playboys und whatnot: „SUCPANELZ: Sex and Drugs – Found Action…

Electronic Music generated with Blood

Hübsche Installation von Dmitry Morozov, der einen Synth und den algorithmischen Klangerzeuger darin mit Batterien betreibt, die mit seinem eigenen…

Cluster

Cool Light/Sound-Installation by Playmodes „that explores relationships between space, time and perception.“ It's actually just a bunch of LED-Tubes synched…

Banksys Bethlehem Barrier Wall Hotel

Banksy hat ein Hotel in Betlehem eröffnet mit weitläufigem Blick auf die Israeli West Bank Barrier. Ich mag den kaputten…

Fear and Loathing Movieposter-Sculpture

Kevin Kirkpatrick, FX-Fuzzie für Avengers oder Stranger Things, mit einer sehr schicken Skulptur des verzerrten Johnny Depp vom Poster zu…

Peter Burrs Descent: A Noise-Triumph of Death

Großartige experimentelle Animation von Peter Burr (vorher auf NC: Debate, glitched und T̲̘̜͎͇̲̪͐ͧͭ̎̃̓ḧ̵́̊e̩̲̞̼̹̜̠̎ M̞̖͈̮̻ͦ̔̉̀̔͋̀͡e̎͒s̙̠̅̿̅ͯ̃ͭ̅s̖̻̥͖̱), die als Executable File (.exe) auf'm…