Aman Mojadidi @ TED: Afghan by blood, redneck by the grace of god

Gepostet vor 4 Jahren, 9 Monaten in #Design #Politics #Afghanistan #Art #TED #War

Share: Twitter Facebook Mail

Afghan by blood, redneck by the grace of god

Toller TED-Talk von Aman Mojadidi, einem amerikanisch-afghanischen Künstler, der dort vor allem politische Arbeiten macht: „Afghan by blood, redneck by the grace of god“. Seine Einstellung zu seiner Kunst sollte sich jeder an Design und Kreativität interessierte Mensch (und alle „Bunte Bilder mit Kunst verwechseln“-Blogger) hinter die Ohren tätowieren. „I don't wanna paint rainbows […] to try and understand the world that we live in.“ Groß. Das Bild oben kommt von seiner Fotoserie A Day in the Life of a Jihadi Gangster

http://www.youtube.com/watch?v=AUr9nHkRP6M

Imagine being pulled over at a police checkpoint in Afghanistan. Now, imagine that — rather than being in any kind of trouble — the officer stopping you handed you money and apologized on behalf of the Afghani National Police for any bribes you might have had to pay at similar traffic stops in the past.

This is exactly the scenario that artist and TED Fellow Aman Mojadidi created for his video installation “Payback.” In the bold and hilarious talk above, given at TEDGlobal 2012, Mojadidi explains his impetus for impersonating a police officer, as well as the reasoning behind his myriad photography and installation projects. The goal: to blend his American upbringing with his Afghani heritage. While Mojadidi grew up in Florida, he has been living and working in Afghanistan for the past nine years.

“I stand here today Afghan by blood, redneck by the grace of God. An atheist and a radically politicized artist,” he says. “I want to make art that disturbs identity and challenges authority and exposes hypocrisy and reinterprets reality.”

5 in-your-face works from artist Aman Mojadidi

Deep Dreaming an Art Archive

Tolle Installation des türkischen Künstlers Refik Anadol, der eine künstliche Intelligenz und ihr Machine Learning auf das Archiv des SALT…

Lou Reeds „Walk On The Wild Side“ is transphobic

I'll leave this here without comment (yet): Is Walk on the Wild Side transphobic? Student group issues apology after playing…

Neural Network dreams of riding a Train

Tolle Arbeit von Damien Henry: Ein Neural Network, ein sogenannter „prediction algorithm“, der Frames eines Videos „errät“, ausgehend vom jeweils…

Burning Banks

Alex Shaeffer malt seit Occupy Wallstreet gerne brennende Banken. Die Motive sind großartig, die Pinsel-Technik wackelt noch manchmal, aber okay.…

Bass Box Bounce Machine

Schöne neue Spielerei von Dmitry Morozov, 'ne Installation aus Kupferrohren, in denen Kugeln rumrollen und auf 'nen Subwoofer rumdotzen. Sowas…

Predictive Policing for Banksters

Schönes Ding von Sam Lavigne, Predictive Policing für Wirtschaftskriminalität im Finanzsektor, 'ne Robocop-App für Bankster. White Collar Crime Risk Zones…

DIY-Action-Figures on Hustler-Magazines

Tolle neue Custom-Toy-Serie von Sucklord aus Brooklyn, Actionfiguren auf Hustlers, Playboys und whatnot: „SUCPANELZ: Sex and Drugs – Found Action…

Electronic Music generated with Blood

Hübsche Installation von Dmitry Morozov, der einen Synth und den algorithmischen Klangerzeuger darin mit Batterien betreibt, die mit seinem eigenen…

Cluster

Cool Light/Sound-Installation by Playmodes „that explores relationships between space, time and perception.“ It's actually just a bunch of LED-Tubes synched…

Banksys Bethlehem Barrier Wall Hotel

Banksy hat ein Hotel in Betlehem eröffnet mit weitläufigem Blick auf die Israeli West Bank Barrier. Ich mag den kaputten…

Peter Burrs Descent: A Noise-Triumph of Death

Großartige experimentelle Animation von Peter Burr (vorher auf NC: Debate, glitched und T̲̘̜͎͇̲̪͐ͧͭ̎̃̓ḧ̵́̊e̩̲̞̼̹̜̠̎ M̞̖͈̮̻ͦ̔̉̀̔͋̀͡e̎͒s̙̠̅̿̅ͯ̃ͭ̅s̖̻̥͖̱), die als Executable File (.exe) auf'm…