Brainwave-Controlled Animation

Gepostet vor 5 Jahren, 1 Monat in #Design #Misc #Animation #Motiondesign #Neuroscience

Share: Twitter Facebook Mail

 Vimeo Direktbrain

Marcello von den Devicers hat mir die Introsequenz für's BlancLab-Designfestival geschickt und schreibt mir: „This opening titles for Blanc Lab festival were done by the mind (and face) of the speakers themselves. We used a neuroheadset for that.“

Über ein Epoc Neuroheadset haben sie Neurodaten aus den Gehirnen der Speaker abgegriffen und darüber die Animationen gesteuert. Ich überlege grade noch, ob ich das Konzept etwas unausgegoren finden oder ob ich die LowFi-Grafik toll finden soll, denke allerdings, da wäre noch mehr drin gewesen. Aber man kann nicht alles haben und das hier ist (soweit ich weiß) die erste wirklich realisierte und angewandte Nutzung von Brainwaves für 'nen animierten Kurzfilm.

 Vimeo Direktwaves

Blanc Lab festival invited us to create the opening titles for its first edition. The main theme was creativity + technology so we decided to use the brain itself. We wanted to extract the primary brain impulses to animate the piece and a straight implication of the festival speakers, that could go further than just seeing their names on the screen. We brought this idea to a weird / uncomfortable pseudo spiritual mood using all kind of low res 2D / 3D graphics guided by a speech synthesizer. […]

We used the Epoc Neuro Headset device, which allows you to extract three different values: cognitive, expressive and affective data directly from the brain. Cognitive values refers to mental exercises, like pushing a shape in the space or making it disappear. Expressive values are face movements like smiling or eye blinking. And the affective ones are mood values like frustration or meditation. So we used the expressive values for the main actions (easier and faster to control) and let the cognitive and affective control secondary and environmental outputs. The headset data was sent by OSC to Pure Data which controlled all the inputs and the audio parameters, and then to Quartz Composer, where the scenes were set.

BLANCLAB OPENING TITLES 2012 (Thanx Marcello!)

Vorher auf Nerdcore:
Mindcontrolled Choose-your-own-Adventure-Movies
Pink, Brainwave-controlled Cat Ears for Humans
Brain-controlled Longboard
Brainwave Pong

Animation-Short: Glucose

Schöne Animation von @jeronBraxton: „A surreal journey through the dream of video game character who has been K.O. during a…

AI-Animations with human Sounds

Google vor ein paar Tagen so: „Yay, wir haben hier 'ne neue AI-based Animation-Tech, hooray!“ (Paper) Hayayo Miyazaki über AI-based…

The Shark in the Park

Tolle neue Animation von Polynoid für das fiktive Korean Strange Plant Research Institute und deren Parco Pistris, eine fleischfressende Erdbeere:…

△ Lemon Hotdogs Auto Nom ▽

Animation-Checklist for 20000 Leagues under the Sea

Tolles Artefakt aus der Produktion von Disneys 1954er Verne-Verfilmung 20000 Meilen unter dem Meer (mein allererster Kino-Film übrigens). Cory auf…

Rick and Morty Season 3 – Trailer

„Welcome to the darkest year of their adventures.“ Hervorhebung von mir: „Rick and Morty is Adult Swim's most scientifically accurate…

Animationdrop: Pictoplasma, Martin, Coke Habit, AMP Awards, Squares, Club100 Awards, AICP Opening Titles

Pictoplasma Festival 2017

Human Fetuses prefer „face-like“ Shapes

Vor einer Woche bloggte ich über Gesichter, die man aus den „Gesichtserkennungs-Neuronen“ von Makaken-Affen rekonstruiert hatte. Damals schrieb ich: „Der…

The Outsiders: Hunter S. Thompson, Lou Reed & Frank Zappa

„This trio of merry pranksters didn't give a shit what anybody thought. Or did they? Here's Lou Reed, Frank Zappa…

Perpetual Path

Perpetual Path, Kurzfilm von Maxim Zhestkov über „the dialogue and tension between nature and technology, sound and silence, organic and…

3D-printed Character-Animation

Hübsche animierte 3D-gedruckte „Actionfiguren“ von Kouhei Nakama, dann anscheinend durch allerhand Post-Processing-FX gejagt zur Mucke von Broke For Free.