Rammellzees Battle Station at MOCAs Art of the Street-Show

Gepostet vor 6 Jahren, 2 Monaten in #Misc #Art #Graffiti #HipHop

Share: Twitter Facebook Mail



(Vimeo Direktzee, via Juxtapoz)

Rammellzee war einer der exzentrischsten Graffiti-Writer, ever, nannte seinen Kram Gothic Futurism, beeinflusste damit die Beastie Boys, wird in einem Atemzug mit Futura 2000 oder Zephyr genannt und trat im 1982er Writing-Film Wild Style und in Jim Jarmushs Stranger than Paradise auf. Rammellzee verstarb 2010 im Alter von 49 Jahren und das The Museum of Contemporary Art, Los Angeles, widmet ihm während der Art of the Streets-Ausstellung, die noch bis zum 8. August zu sehen ist, einen eigenen Raum. Oben ein Video dazu.

One of hip-hop’s most enigmatic figures, RAMMELLZEE was a graffiti writer, rapper, and sculptor. Born in Far Rockaway. Queens, RAMMELLZEE began a brief graffiti career on the A train in the mid-1970s. By the early 1980s, he was creating paintings and three-dimensional sculptures of letters, many of which were shown in galleries and museums. RAMMELLZEE viewed lettering as a form of weaponry and believed graffiti could liberate the mystical power of the alphabet, as a theory put forth in the manifestos “Ikonoklast Panzerism” and “Gothic Futurism”. A reclusive artist, RAMMELLZEE all but stopped exhibiting his work in public and spent much of the last two decade of his life in his TriBeCa loft he called the Battle Station, where he was rarely photographed without wearing one of his handmade, science fiction-style masks. He died in 2010 at the age of 49.

Mehr Arbeiten von Rammellzee unter anderem auf Gothic Futurism, auf Google Images, eine Handvoll Bilder aus der Ausstellung bei Hypebeast.

Graffiti-Paint Jewelry from Detroit

Fordit ist ein edelsteinartiger Autolack, gebacken in den Autoproduktionsstraßen von Detroit, daraus machen sie schon lange Jewelry und whatnot. Sehr…

Digital Skin

Emilio Vavarella: The Digital Skin Series, 2016. „Archival inkjet prints on metallic paper. 18 elements. X:150; Y:115 cm, each.“ Von…

Salvador Dalís Moustache totally still a Moustache

Nachdem sie Savador Dalís Leiche wegen eines Vaterschaftsstreits ausbuddeln mussten, stellten man fest, dass der Schnurri vom Dalí noch 1a…

Frankenstein vs Ingmar Bergman: Persona and the Monster

Fascinating (and awesome and gory) Movie-Mashup from Filmscalpel: „In 1816, Mary Wollstonecraft Shelley began writing what was to become her…

Visual AI-Spaces Auto-Pilot

Ich habe schon ein paar mal über Mario Klingemanns Arbeiten hier gebloggt, derzeit jagt er Neural Networks durch Feedback-Loops und…

Podcasts: Deutschland 2071, Ambrose Bierce, die Freimaurer und 20 Jahre OK Computer

Zwei handvoll Podcasts und Hörspiele, die ich in der letzten Woche weggehört habe oder grade weghöre, unter anderem mit 'nem…

Beautiful set of rules for artful learning

Ganz wunderbare Regeln für Schüler und Lehrer von Sister Corita Kent aus ihrem 1992er Buch Learning by Heart: Teachings to…

GATS on Driftwood and Skateboards from the 60s

Love the new GATS-Exhibit at Spoke Art featuring his bold Characters and Faces on Driftwood and Skatedecks from the 60s.…

3D-Rendering accepted as ID-Photo

Herr Raphaël Fabre hat ein 3D-Rendering als Passfoto eingereicht und ist damit durchgekommen. An den Haaren hätten sie's eigentlich erkennen…

30 Years of Graffiti-Paint-Layers

PaulDeGraaf: „What happens when you peel off 30 years of graffiti?“ You get something like Fordite (mineral-like „stones“ formed from…

Freddie and Bruce and the Scream

So, the funny Actionfigureshenaniganstweetoh すえきち‏ @suekichiii bought Edvard Munchs Der Schrei and he's obviously having a good time.