Interview mit Mike Mignola

Gepostet vor 6 Jahren, 6 Monaten in #Misc #Architecture #Comics #Interviews

Share: Twitter Facebook Mail

BLDGBLOG – eins der schönsten und ungewöhnlichsten Architekturblogs da draußen – hat ein Interview mit Mike Mignola geführt, am ehesten bekannt als Schöpfer von Hellboy. Es geht um „his interests, including H.P. Lovecraft, wartime landscapes, and houses on the verge of collapse, with a specific focus on what it means to draw spaces of horror and mythology“.

BLDGBLOG: I’ve long been interested in how people outside of the architectural world use buildings, landscapes, cities, and other spaces as a way to frame mood or character. Your own work, from Hellboy and the B.P.R.D. to Abe Sapien and Baltimore, is full of ruined churches, old battlefields, houses with flooded basements, warped floors and empty attics, and other straightforwardly Gothic landmarks. What draws you to these particular building types and locations, and how do these settings then affect your plot lines and characters?

Mike Mignola: Well, I am unapologetically old-fashioned in my use of Gothic settings. Ever since I was a kid, when I read Dracula, I’ve just loved those kinds of places.

I have never done a story in a shopping mall because, even if I’m not drawing it myself, I don’t want to see somebody draw a shopping mall. In the Hellboy world, and in other things I’ve done, those places almost don’t exist. When I do Eastern Europe—and I’ve been to Eastern Europe, and I’ve seen the shopping malls and the god-awful housing projects and things, and there are horror stories that take place in there, I have no doubt—but I gravitate toward the classic, clichéd, spooky places, whether they truly exist in this world or not.

But that’s the world I want to live in, and it’s the world my characters live in.

Ruin, Space, and Shadow: An Interview with Mike Mignola

How to Hand Letter Like an Architect

Dieser junge Mann schreibt eine typische Architekten-Handschrift voller Versalien: Meine Handschrift ist ähnlich der eines Architekten, aber ich nutze selbstverständlich…

Project Subway NYC

Schicke 3D-Visualisierungen und „X-Ray Are Maps“ der New Yorker U-Bahn-Stationen von Candy Chan. Prints gibt's im Shop, leider alle mit…

Robert Kirkman kills The Walking Dead (the Comic)

Ich erinnere mich noch daran, dass Robert Kirkman mal gesagt hatte, er wolle die Walking Dead-Comics schreiben, bis er selbst…

Iron Maiden Comics

Iron Maiden eine Eddie-Comicserie namens Iron Maiden: Legacy Of The Beast angekündigt. 5 Hefte sollen es insgesamt werden, in denen…

1st Tank-Girl-Zine 30th Anniversary-Reprint

Vor dreißig Jahren veröffentlichten Jamie Hewlett, Philip Bond and Alan Martin ihr erstes Comic-Zine Atom Tan in einer sensationellen Auflage…

Black Panther – Trailer

Schöner erster Trailer zu Marvels Black Panther. Really dig the look of this one (FX seem not really finnished yet,…

Henry & Glenn Forever & Ever: Completely Ridiculous Edition

Das großartige Comic Henry & Glenn (über Henry Rollins und Glenn Danzig als schwules Pärchen und ihre lieben Satanisten-Nachbarn, Hall…

How Genres change: Superhero Movies Get Old

SOURCES AND FURTHER READING: John G. Cawelti, "Chinatown and Generic Transformation in Recent American Films" (PDF) Jean-Christophe Cloutier, A Country…

Original Fritz the Cat sold for 700k bucks

Robert Crumbs Original-Zeichnung für die 1969er Paperback-Ausgabe von Fritz the Cat für nicht weniger als 700.000 Dollar versteigert. Original Cats…

Pepe R.I.P.

Matt Furie, Zeichner des Original-Pepe-Cartoons, hat seine Comicfigur getötet. In the World’s Greatest Cartoonists volume from Fantagraphics for Free Comic…

Suddenly, in a flash of light… Hillary vanishes!

The Outline mit dem zweiten Teil ihrer Watchmen-Remix-Serie für unsere geile neue Zeit: Hillarys Escape. Teil 1: And I'll look…