How to make an Omelette inside the Egg

09.12.2010 Misc #Food

Share: Twitter Facebook Mail

Tolle, einfache Anleitung für die Zubereitung eines Rühreis in der Eierschale: Soße mit einer Spritze rausziehen, verrühren, wieder reinspritzen. Die meinen, man sollte das Ei vor dem Kochen dann vakuumverschließen, darauf kann man denke ich aber auch verzichten, wenn man das Ei auf der niedrigsten Stufe vor sich hinköcheln lässt. Da quillt dann zwar ein bisschen was raus, das macht's aber sowieso. Muss ich mal ausprobieren. Strange Food FTW!

Basic omelette in an eggshell

Having finally discovered how not to break eggs, we came up with a simpler procedure that works quite well:

1. Puncture the egg.
2. Extract the contents with a syringe or compressed air.
3. Scramble and replace the contents.
4. Inject the omelette fillings.
5. Vacuum-seal the egg in plastic.
6. Cook the egg -- slowly at reduced temperature.
7. Retrieve the egg and serve it.

Making omelettes inside of eggshells (via Boing Boing)