Augmented Hyperreality in 3D

Gepostet vor 6 Jahren, 10 Monaten in #Misc #Tech #Animation #AugmentedReality #Futurism

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(Vimeo Direkt3D, via BLDGBlog)


(Vimeo Direktreality)

Ihr kennt wahrscheinlich das untere der beiden Videos, Keiichi Matsudas „Augmented Hyperreality“, ging vor ein paar Monaten rum. Das obere ist das neuere von ihm, etwas ausgearbeiteter und in 3D.

Ich habe mir das gestern nacht tatsächlich mit Stereoskopie-Brille angesehen (hier das Video ohne den Effekt, aber mit beiden Einstellungen) und es sieht zwar großartig aus, aber so gerne ich auch hier hinschreiben würde, dass ich schon heute jetzt gerne so leben würde… ich glaube, wenn einem tatsächlich der Social Graph überall hinfolgt und Icons überall aufpoppen, wenn einem, wie in dieser Vision, der Rückzugspunkt fehlt, wenn man nicht mehr einfach off sein kann… dann wird man wahrscheinlich etwas paranoid mit der Zeit. „Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you“, versteht Ihr? Jedenfalls: Tolles neues Video!

The architecture of the contemporary city is no longer simply about the physical space of buildings and landscape, more and more it is about the synthetic spaces created by the digital information that we collect, consume and organise; an immersive interface may become as much part of the world we inhabit as the buildings around us.

Augmented Reality (AR) is an emerging technology defined by its ability to overlay physical space with information. It is part of a paradigm shift that succeeds Virtual Reality; instead of disembodied occupation of virtual worlds, the physical and virtual are seen together as a contiguous, layered and dynamic whole. It may lead to a world where media is indistinguishable from 'reality'. The spatial organisation of data has important implications for architecture, as we re-evaluate the city as an immersive human-computer interface.

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