Morinosuke Kawaguchi auf der TED über japanische Greentech-Robot-Toiletten

toilets2

(Youtube Direkt, via Core77)

Morinosuke Kawaguchi über die Tradition und die komplett durchdachte Psychologie japanischer, beheizter Greentech-Robot-Toiletten, im Detail. Man berührt das Ding an keiner Stelle des Geschäfts, das Ding heizt im Winter genau dann ein, wenn man sich hinsetzt, per GPS findet man die nächste Robo-Toilet, es hat eine LED-Leuchte zum zielen (!) und so weiter.

Das sehr schöne an diesem TED-Talk ist, dass wir alle die Bilder in diesem Internetz gesehen haben und dachten WTFJapanseriously?! und Morinosuke Kawaguchi die stellenweise tausende Jahre alte Kultur hinter der japanischen Greentech-Robot-Toilette erklärt. Brillant!

Technology Consultant, Subculture-driven Innovations Expert Morinosuke Kawaguchi loves geeks. Whats more, he fashions solid notions for tweaking technology and other products from his close observations of Japans vast, inventive otaku (geek) subculture. His approach to geekdom and monozukuri—the creative process—and how they present a competitive advantage in R&D has made him an icon in Japan.

Hes renowned as a strategy expert in the management of technology, intellectual property and technology combined with innovation in telecommunications, electronics, cars and other businesses. Morinosuke, who currently works as a Japanese technology consultant at Arthur D. Little Japan, also lectures in the postgraduate program at the Tokyo Institute of Technology. His recent book Otakude onnanoko na kuni no monozukuri (Neon Genesis of Geeky-Girly Japanese Engineering) explores the cool and wild territory where subculture can teach technology how to create innovative products with a competitive edge.