Vortrag über die Zukunft der Games


(G4TV Direktgames)

Ich habe mir grade diesen Vortrag von Jesse Schell auf der DICE 2010 angesehen, in dem er über Realitätsebenen in Games referiert. G4 schreibt, der Vortrag wäre „mind-blowing“ und das beschreibt ihn ziemlich treffend: Schell zeichnet, ausgehend von „Real Life“-Gamesystemen wie der Wii oder Guitar Hero, eine Zukunft, in der alles und jeder ein einziges, riesiges Real Life-RPG ist.

Alles auch ein wenig gruselig, er entwirft eine Zukunft, in der alle Verhaltensweisen digital aufgezeichnet und kommerziel ausgewertet werden, Werbeeinblendungen in Träumen inklusive. Und ein bisschen verrückt ist er auch, der Jesse, auf so 'ne sympathische Art.

In the video below [ed.: above] , Carnegie Mellon professor and ex-imagineer Jesse Schell lays out a vision of the future in which our lives become, essentially, one big RPG.

Schell's discussion kicks off with some of the most unexpected gaming developments over the last few years, including:

* The sudden success of Guitar Hero.
* The Wii winning the console wars
* Webkins
* The incredibly popularity of Xbox Achievements.
* Mafia Wars

"What do these have in common? A variety of psychological tricks," explains Schell, who then goes on to examine how these various gaming successes take advantage of humans instincts, and how we hunger "to get to anything real." He goes on to examine how gaming has extended to grading a class, driving a car, shopping and socializing, ending at a future where everything is a kind of game.

Is Your Life Just One Big RPG? -- Mind-Blowing Speech From DICE 2010 (via /.)