H. G. Wells über Metropolis (1927)

Gepostet vor 6 Jahren, 7 Monaten in Misc Movies Share: Twitter Facebook Mail

metro163

SciFi-Autor H. G. Wells hat 1927 den Klassiker „Metropolis“ in der New York Times reviewt und die Rezension erinnert mich in vielen Punkten an die Kritiken an diesem anderen SciFi-Film namens „Avatar“, der in diesen Tagen oft für seine mangelnde Originalität kritisiert wird.

Die Zeit wird, und da bin ich mir sehr sicher, „Avatar“ zu einem Klassiker der Kinogeschichte machen, genau wie „Metropolis“. Ein Meilenstein ist er jetzt schon.

I have recently seen the silliest film.

I do not believe it would be possible to make one sillier.

And as this film sets out to display the way the world is going,

I think [my book] The Way the World is Going may very well concern itself with this film.

It is called Metropolis, it comes from the great Ufa studios in Germany, and the public is given to understand that it has been produced at enormous cost.

It gives in one eddying concentration almost every possible foolishness, cliché, platitude, and muddlement about mechanical progress and progress in general served up with a sauce of sentimentality that is all its own.

It is a German film and there have been some amazingly good German films, before they began to cultivate bad work under cover of a protective quota. And this film has been adapted to the Anglo-Saxon taste, and quite possibly it has suffered in the process, but even when every allowance has been made for that, there remains enough to convince the intelligent observer that most of its silliness must be fundamental.

Possibly I dislike this soupy whirlpool none the less because I find decaying fragments of my own juvenile work of thirty years ago, The Sleeper Awakes, floating about in it.

Capek's Robots have been lifted without apology, and that soulless mechanical monster of Mary Shelley's, who has fathered so many German inventions, breeds once more in this confusion.

Originality there is none. Independent thought, none.

H. G. Wells on Metropolis (1927) (via MeFi)

Tags: Classics Metropolis Review ScienceFiction Vintage

gggggg

Reviews: Antibirth, Seoul Station, Don't grow up, Into the Forest

Die Filme des neunten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. Antibirth - ★★★½ (Trailer) Lou (Natasha Lyonne)…

fllllllll

Reviews: We are the Flesh, Night of the living Deb, Kingsglaive: Final Fantasy XV

Die Filme des achten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. We are the Flesh, 2016 - ★★★½…

ffffffff

Reviews: War on Everyone, Follow, Desierto, Another Evil

Die Filme des siebten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. (Vorher: Tag 1, Tag 2, Tag 3,…

carnnnnnn

Reviews: Terra Formars, Carnage Park, Here Alone, Kidnap Capital

Die Filme des sechsten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. (Vorher: Tag 1, Tag 2, Tag 3,…

iiiii

Reviews: Under the Shadow, Imperium, To steal from a Thief

Die Filme des fünften Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. (Vorher: Tag 1, Tag 2, Tag 3,…

ssssss

Reviews: The Girl with all the Gifts, The Eyes of my Mother, Shelley, Psycho Raman, Mojin: The Lost Legend

Die Filme des vierten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. (Vorher: Tag 1, Tag 2, Tag 3)…

yogahhhhh

Reviews: Kevin Smiths Yoga Hosers, The Lesson, The Neighbor, Scare Campaign

Die Filme des dritten Tages auf dem Fantasy Filmfest, von gut nach schlecht. (Vorher: Tag 1, Tag 2) The Neighbor,…

films

Reviews: Happy Birthday, Bed of the Dead, Abattoir, The Crew, The Devils Candy

Die Filme des zweiten Tages auf dem Fantasy-Filmfest, von gut nach schlecht: The Devil’s Candy ★★★½ (aus irgendeinem Grund finde…

body

Swiss Army Man: Existenzialismus, Magie und Körperfunktionen

Swiss Army Man sollte nicht existieren, nicht im Jahr 2016. Niemand sollte ein Drehbuch über einen Schiffbrüchigen oder Verirrten oder…

bowie

The Man Who Fell To Earth – Bowie restored in 4K

Einer der Filme, die ich mir dringend mal wieder ansehen muss: David Bowie in seiner ersten Hauptrolle als Alien-Klimaflüchtling in…

bauhaus

Harvard Bauhaus Collection online

Als Bauhaus-Gründer Walter Gropius in den 1930er Jahren vor den Nazis floh und an der Graduate School of Design der…