Pro-Filesharing-Kampagne der schwedischen Grünen: I wouldn't steal a car. But I do download Films!

Die schwedischen Grünen haben sich dem Thema Filesharing angenommen und einen sehr schicken Spot drehen lassen. Kurz: natürlich würde keiner ein Auto klauen, aber sehr wohl die bequemste technische Möglichkeit nutzen, um Filme (und Musik) dann in genau dem Format auf sovielen Geräten zu sehen (hören), wann und wie ich das will. Weil ich kann.


(Youtube Direktpirates, via)

Hier ein Zitat von der Kampagnen-Seite:

The media industry has failed to offer viable legal alternatives and they will fail to convince consumers that sharing equals stealing. Unfortunately, they have succeeded in another area – lobbying to adapt laws to criminalize sharing, turning consumers into criminals. They argue that their laws are necessary to [support artists], but in reality all they’re protecting is their own profits.

Zum Thema gibt's noch diesen ziemlich interessanten Artikel, der demjenigen, der hier schon länger mitliest zwar nix neues bietet (Kulturflatrate, Music-Tax, blabla), deshalb aber nicht weniger gut ist.

A few months ago, the writer and NYU professor Clay Shirky told me he thought DRM was a “nostalgic” idea. Nostalgic is the best adjective I’ve heard to describe how most large entertainment companies think about controlling their content in a digital era. Big media continue to view the situation through rose-tinted spectacles while consumers see red. When being a pirate is the easiest way for people to access the content they want in the format they want it in, then something has gone very, very wrong.

Ich mag ja die Zwischenüberschrift „Current system is shot to hell. Heads buried firmly in sand.“ besonders gerne. Bringt das ganze ziemlich genau auf den Punkt.